Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

20 Липня 2020

Що впливає на різницю між навчанням хлопців та дівчат – дослідження PISA

Міжнародне дослідження якості освіти PISA показує, що відмінності між навчанням хлопців та дівчат не залежать від вроджених здібностей.

Дослідження доступне на сайті PISA Україна.

“PISA показує, що гендерні розриви в навчальній діяльності не зумовлені вродженими відмінностями в здібностях. Необхідні узгоджені зусилля батьків, учителів, політиків і лідерів думок, щоб і хлопці, і дівчата мали змогу реалізувати свій потенціал повністю та сприяти економічному зростанню та добробуту своїх суспільств, – дійшли висновку науковці.

Дивіться також основні тези дослідження:

  • Хоча PISA засвідчує суттєві гендерні відмінності в читацькій грамотності на користь 15-річних дівчат, розрив стає менший, коли перевіряються навички цифрового читання. Дійсно, дослідження щодо компетентностей дорослих свідчить про відсутність значних гендерних відмінностей у рівні цифрової грамотності серед молоді 16–29 років.
  • Хлопці частіше, ніж дівчата, мають низькі результати, коли відвідують школи з великою часткою учнів із поганими соціально-економічними умовами.
  • Хлопці витрачають на домашнє завдання на годину менше на тиждень, ніж дівчата, – і кожна година роботи над домашнім завданням на тиждень перетворюється на різницю в 4 пункти в балах у тестах PISA із читання, математики та природничо-наукових дисциплін.
  • Поза школою хлопці проводять більше часу, граючи у відеоігри, ніж дівчата, і менше часу читають для задоволення, особливо таких складних текстів, як художня література. Уміння читати – це основа, на якій будується все інше навчання; якщо хлопці не вміють добре читати, їхня успішність в інших шкільних предметах також страждає.
  • Дівчата – навіть дівчата з високими досягненнями – показують гірші, ніж хлопці, результати, коли їх просять міркувати як вчені, наприклад, коли їх просять сформулювати ситуації математично або інтерпретувати явища в науковому форматі.
  • Батьки частіше очікують, що саме їхні сини, а не доньки, працюватимуть у галузях природничих науках, техніки, інженерії чи математики, навіть тоді, коли їхні 15-річні діти – хлопці та дівчата – мають однакові успіхи в математиці.

Ознайомитись із дослідженням повністю можна у документі нижче:

PISA_in-focus_49

Завантажити документ

Читайте також “Що думають вчителі й директори шкіл про освіту під час пандемії. Опитування PISA” та “15 порад для шкіл і влади, як підготуватися до другої хвилі пандемії. Дослідження PISA”

Фото: FB/Український центр оцінювання якості освіти

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber


Обговорення