Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Як зробити хорошу презентацію і використовувати онлайн-інструменти для уроків української

Презентація як форма активного навчання, мотивація через залучення дітей до спілкування в системі ClassDojo – ці інструменти можуть полегшити вивчення української мови для дітей з угорсько- та румунськомовних сімей. Водночас, вони пасуватимуть і до уроків для дітей, для яких українська – рідна мова.

Учителі української мови, які викладають у школах із навчанням мовами національних меншин, пройшли онлайн-тренінг від Фінського проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС.

“Нова українська школа” склала конспект тренінгу про таке:

  • Прості інструменти цікавих презентацій для навчання // Make Your Slides Great Again!;
  • Як мотивувати учнів до вивчення української? Онлайн-інструменти.

ЯК ЗРОБИТИ ПРЕЗЕНТАЦІЇ ЦІКАВИМИ

Учителька інформатики львівського ліцею “Сихівський” Оксана Пасічник визнає, що презентації рідко спричиняють позитивні емоції – їх можуть сприймати як щось формальне, або ж учителі не знають, як зробити їх цікавими. Однак пані Оксана дає поради, як можна ефективно застосовувати цей інструмент на уроках.

Поради:

  • Коли ми говоримо про цифрові інструменти, то треба пам’ятати, що їх дуже багато. Легко зневіритися в тому, що нові сервіси можуть значно покращити навчальний процес. Накопичувати все нові цифрові інструменти не є оптимальним шляхом, і така різноманітність не допомагає учням вчитися. Вони змушені витрачати ресурс на опанування нового інструменту замість того, щоб активно вчитися.
  • Обирати варто той інструмент, який буде зрозумілий і вчителю, і дитині. Він має бути легким у застосуванні й достатньо універсальним.
  • Чим менше вчителі будуть перебирати ініціативу на себе й чим менше інструмент буде вимагати додаткового опанування, тим більше буде активного навчання в учнів.
  • Переповідати презентацію не варто. Треба передавати частину повноважень учням (додавати слайди із запитаннями, щоби учні припускали відповідь, або зображення із запитанням: “Як ви думаєте, що це?”).
  • Завдання вчителя – у тому, щоби забезпечити школярам якомога більше практики.
  • Ми вчимося не з досвіду, а з рефлексії досвіду. Учень навчиться тоді, коли матиме можливість осмислити цей досвід і усвідомити результат, якого вдалося досягнути. Тож потрібно обговрювати побачене під час презентації і зроблене після неї.

Пані Оксана радить користуватися Goоgle-презентаціями. Мовляв, вони дуже логічно вибудовані.

Переваги використання презентацій:

  • Можливість подавати інформацію в режимі демонстрації.
  • Інформація може бути подана у вигляді тексту, відео, зображення, посилання. Учень має можливість самостійно обирати, за яким порядком ознайомлюватися з фрагментами презентації – спочатку прочитати текст, а потім переглянути відео, чи навпаки. Так будується траєкторія навчання, у якій учень може певною мірою керувати цим процесом самостійно.
  • В учня є вибір, у якому порядку переглянути презентацію – одразу всю, частинами, у кілька підходів. Можливість вибору і гнучкість сприяють мотивації й самостійності учнів.
  • Забезпечення практики. Робота з презентацією дає можливість застосувати знання безпосередньо для виконання певних вправ. Зокрема, через вбудовування вправ із різних сайтів прямо в презентацію.
  • Можливість забезпечити асинхронне опрацювання навчальних матеріалів.
  • Можливість додавати анімацію.
  • Можливість застосовувати вбудовані тести через Google-форми.
  • Можливість для вчителя не йти за чужим планом, а скласти власний для своїх учнів із їхніми особливостями й конкретними потребами.
  • Робота з такою презентацією не передбачає додаткового супроводу з боку батьків, якщо в дітей є базові вміння роботи з комп’ютером.
  • Інструмент презентації дає змогу підготувати урок і провести його в різних форматах – у звичайному чи онлайн-режимі.

Інструкцію зі створення презентації у Google дивіться у відео:

ОНЛАЙН-ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Експерт третього кластеру проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС, учитель української мови та літератури Юрій Гайдученко поділився досвідом викладання української мови за допомогою онлайн-програми ClassDojo.

Поради і приклади:

1. У цій програмі можна створювати виклики для учнів прямо в стрічці новин.

“Наприклад, коли ми хочемо залучити учнів до читання, то я пропоную такий варіант: читання домашнім улюбленцям. Це цікава діяльність. Важливо це завдання розбивати на дрібніші.

Наприклад, почитайте кілька речень і спостерігайте за улюбленцем, опишіть у кількох реченнях його поведінку, або яку емоцію ви відчували. Так ми розвиваємо емоційний словник дитини, покращуємо навичку читання і формуємо впевненість, коли треба почитати перед класом”.

2. Учитель може записати своє відео, як він чи вона читає своєму домашньому улюбленцю. Вчитель тоді власним прикладом мотивує дітей і показує, як цей механізм працює.

3. У стрічці новин ClassDojo можна писати про важливі теми, розміщувати домашні завдання, роз’яснення, файли. Є опція коментарів для учнів і батьків.

4. До виклику вивчення мови можна залучати всю родину:

“Для вивчення фонетики можна давати завдання – родинні скоромовки, коли батьки й учні вивчають їх, записують на відео й розміщують у своїх портфоліо. Згодом можна влаштовувати конкурс на найкраще відео”.

5. Ще один варіант родинного виклику можна застосувати під час вивчення частин мови. Учні мають записати відео, як вони з родиною готують свою традиційну улюблену страву, зазначивши, скільки іменників, числівників, прикметників вони додають до неї.

6. “Обов’язково має бути візуалізація. І загалом бажано залучати якомога більше рецепторів під час вивчення мови – зорових, слухових, смакових. Адже досвід, який отримує людина з різних каналів сприйняття, сприяє вивченню будь-якої мови”, – зазначає вчитель.

7. У ClassDojo можна робити економічні марафони:

“Учні мають банківські картки й рахунки, на які отримують заохочувальні бали щотижня. У мене це “креативчики”. Але захоплюватися марафонами не варто, оскільки потрібно весь час підтримувати заохочення в дітей, а у вчителя не завжди може бути час. У стилі економічного марафону можна вивчати одну тему”.

8. У ClassDojo є можливість створювати групи й називати їх.

“У нас було завдання – ми відкривали ресторан: кожна група окремо працювали над меню, використовуючи числівники, працювали з прикметниками, створюючи рекламу цього закладу”.

Make_Your_Slides_Great_Again

Завантажити презентацію

Ольга Головіна, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – AntonioGuillemF, Depositphotos

Цей матеріал підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені тут погляди жодним чином не можуть сприйматися як офіційна думка Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Матеріали за темою

Обговорення