В умовах, коли глобальним трендом у сфері праці має стати максимальна роботизація та мінімізація фізичної праці, професія онлайн-вчителя залишиться однією із найбільш затребуваних професій.
Про це стверджують аналітики Національного агентства кваліфікацій у звіті “Людський капітал 2030. Глобальні навички майбутнього”.
Ознайомитись зі звітом можна за покликанням або нижче.
Автори припускають, що в наступному десятилітті найбільшим попитом на ринку праці користуватимуться такі професії:
- Розробник програмного забезпечення. Ці люди створюють нові системи для автоматизації процесів. Вони аналізують, здійснюють технічне обслуговування цифрових платформ і пишуть коди, на яких будуються бізнес і послуги.
- Професіонал у роботі з клієнтами. Ці люди надають усю необхідну допомогу клієнтові, коли купується певний товар або наймається послуга. Останнім часом таких фахівців стає дедалі більше на платформах електронної комерції.
- Розробник інтернет-контенту. Наповнює змістом інтернет і займається переважно веденням соціальних мереж (Facebook, Instagram, TikTok).
- Коуч-тренер. Фахівець, який займається наданням консультацій іншим людям стосовно просування у професійній кар’єрі.
- Фітнес-тренер. Спеціаліст, який займається створенням персоналізованих програм фізичних тренувань.
- Фахівець із цифрового маркетингу. Людина, яка займається стратегією та організацією маркетингових кампаній в інтернеті.
- Аналітик Big Data. Спеціаліст, що аналізує усі дані, що надходять із системи або циркулюють в інтернеті. Зрештою, ці висновки лягають в основу подальших бізнес-процесів.
- Менеджер спільноти. Спеціаліст, що відповідає за спілкування з клієнтами та спільнотами навколо компанії, збирає думки з метою покращення бізнесу та її становища. Саме ці люди формують культуру навколо компанії, формують пул шанувальників бренду.
- Інженер-еколог. Фахівець, який відповідає за створення нових систем управління навколишнім середовищем, залучаючи сучасні наукові технології.
- Інженер лікарні. Спеціаліст, який збирає та застосовує усі технології, які вважаються необхідними для вирішення різноманітних проблем у лікарнях.
- Фахівець із кібербезпеки (кіберполіцейський). Спеціаліст, який відповідає за те, аби всю цифрову інформацію певної компанії не підробили або зламали.
- Менеджер з утилізації відходів. Людина, яка займається формуванням ефективних способів утилізації відходів.
- 3D-архітектор та інженер. Спеціаліст, що займається проєктуванням просторів у форматі 3D в інженерному секторі, архітектурі та урбаністиці.
- Розробник смартпристроїв (наприклад, “розумних” окулярів, лінз, годинників та інших пристроїв, використання яких базується на певній цифровій технології).
- Імідж-консультант. Спеціаліст, що надає людям найкращі поради стосовно того, як мати добрий вигляд – від зачіски до вбрання.
- Менеджер з інновацій. Людина, відповідальна за переосмислення стратегій компанії в її основному бізнесі або в якійсь конкретній галузі з метою вдосконалення своєї бізнес-моделі.
- Інженер-генетик. Спеціаліст, що займається виявленням низки спадкових патологій задовго до появи клінічних симптомів хвороби та впливу на них.
- Фахівець із підвищення кваліфікації персоналу. Людина, яка організовує професійне навчання персоналу організації.
- Внутрішній торговий представник. Зараз у клієнта є набагато більше можливостей, і тому компанії мають представників, які будуть звертатися до клієнтів лише тоді, коли вони виявлять інтерес до товару. Це означає, що продажі будуть дедалі більше персоналізованими.
- Фахівець з електронної комерції. Людина, яка аналізує та моніторить дані ринку, займається контентним наповненням сайту та відслідковує його показники.
- Психотерапевт. Професії (психолога, терапевта та психіатра), які забезпечують психічне здоров’я людини, як і раніше, будуть користуватися великим попитом. Пояснення досить просте: все ще дуже малоймовірно, що машини замінять персоналізовану допомогу, яку фахівці цих спеціальностей надають своїм пацієнтам.
- Професіонал із відновлюваної та альтернативної енергетики. Оскільки природні ресурси вичерпуються і дедалі більш актуальною буде необхідність використовувати альтернативні ресурси, які не шкодитимуть довкіллю, попит на цих фахівців буде стабільно зростати.
- Фінансовий менеджер. Оскільки комп’ютери здатні робити математичні розрахунки краще за людей, то цей фахівець відповідає за ухвалення рішень, яких комп’ютери ще не здатні ухвалювати.
- Персональний онлайн-доглядач. Самозайнятий спеціаліст, найнятий для проведення часу з літніми клієнтами через інтернет-платформу, яка дозволяє їм вислуховувати клієнтів та спілкуватися з ними. На відміну від традиційних доглядачів, які займаються лікуванням, харчуванням та обслуговуванням, їхня робота обмежується лише спілкуванням.
- Аналітик квантового машинного навчання. Людина, яка відповідає за дослідження та розробку передових рішень для збільшення швидкості та продуктивності системних алгоритмів.
- Менеджер платного трафіку. Людина, яка займається створенням та управлінням платними медіа-кампаніями (такими як Google Ads і Facebook Ads), проводить A/B тестування, щоб визначити точки вдосконалення для перетворення.
- Аналітик соціальних мереж. Спеціаліст, що планує, створює та аналізує дописи в соціальних мережах. З появою нових типів соціальних медіа попит на таких фахівців продовжує зростати.
- Веброзробник. Фахівець, що займається проєктуванням, створенням та управлінням сайтами з використанням різних мов програмування.
- UX дизайнер. Спеціаліст, що створює інтерактивний дизайн, інформаційну архітектуру та візуальний дизайн, який би відповідав потребам користувача.
Окрім цього, автори наводять перелік із 30 навичок, що будуть найбільш актуальними впродовж наступного десятиліття. До таких вони відносять:
- системне мислення (здатність ідентифікувати складні системи й працювати з ними);
- критичне мислення;
- підприємницьке мислення;
- аналітичне мислення;
- навички міжгалузеві комунікації (розуміння технологій, процесів і ринкової ситуації в різних суміжних та окремих галузях);
- бережливе ставлення до виробництва;
- комерційна обізнаність;
- управління складними автоматизованими комплексами;
- фінансова грамотність;
- орієнтація на клієнта, можливість працювати із запитами споживачів;
- багатомовність і мультикультуралізм (вільне володіння англійською та іншою мовами, розуміння національно-культурного контексту країн-партнерок, розуміння специфіки роботи в галузях промисловості інших країн);
- лідерство, можливість працювати в команді, групі та з окремими особами;
- розвинений естетичний смак;
- творчість;
- креативність;
- цікавість;
- ініціативність;
- стресостійкість;
- гнучкість;
- пристосованість;
- знання хмарних технологій;
- програмування IT-рішень;
- володіння навичками продажу та маркетингу;
- володіння дистанційним інструментарієм роботи;
- можливість управління проєктами і процесами.
- робота зі штучним інтелектом;
- цифрова грамотність;
- робота із віртуальною та доповненою реальністю;
- знання технології блокчейн;
- уміння працювати в умовах високої невизначеності і швидкої зміни умов завдання (ухвалювати швидкі рішення, реагувати на зміну умов праці, виділяти ресурси й управляти своїм часом).
ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ 2030. ГЛОБАЛЬНІ НАВИЧКИ МАЙБУТНЬОГО (1)
Завантажити
Нагадаємо, на Світовому економічному форумі в Давосі був презентований звіт про топ-10 навичок майбутнього, які потрібно буде мати, аби отримати гарну роботу у 2025 році.
Фото: Depositphotos
Обговорення