Теми статті: вчителям, директорам
5 Квітня 2021
9 587
0
Уміння вести аргументований діалог, доводити власну думку, критичне мислення та активне слухання – сприяти їхньому формуванню як в учнів, так і в самих учителів покликаний новий практичний посібник від Британської Ради “Діалог, Переговори та Дебати”.
Його можна використовувати в будь-якому класі – від 1-го до 12-го – на уроках із будь-якого предмету.
У чому особливість посібника та як він може допомогти підвищити ефективність навчання – читайте в статті “Нової української школи”.
Посібник “Діалог, Переговори та Дебати” розроблений у межах проєкту Британської Ради “Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді“. Мета видання – дати вчителям інструмент для розвитку навичок та компетентностей, відповідно до вимог НУШ.
“Діалог між різними культурами, громадами та групами – це запорука успішного суспільства, а вміння вести переговори та аргументувати – це основа міжособистісного та професійного спілкування, – коментує одна з авторок посібника і старша викладачка Київського політехнічного інституту ім. Ігоря Сікорського” Ольга Павленко.
Оскільки діалог, переговори та дебати (ДПД) між різними культурами, громадами та групами вже давно стали ключовими аспектами успішного спілкування в суспільстві, Британська Рада в Україні вирішила розробити посібник ДПД”.
Заняття за запропонованою методикою дають змогу формувати такі наскрізні навички:
У лютому 2020 року було зібрано групу активних учителів для тренінгу з фасилітування переговорів і дебатів. Учасників навчали керувати процесом у групах інших вчителів та учнів. Тренінг мав схвальні відгуки учасників та побажання отримати покрокове керівництво для подібних заходів у школах. У результаті, вирішили створити посібник, яким могли би керуватися і фасилітатори, і вчителі для проведення уроків.
“Посібник має дві цільові аудиторії, – розповідає Ольга Павленко. – Перша – вчителі, які не проходили тренінгів із ведення діалогу, переговорів та дебатів. Він буде корисний для самостійного навчання, рефлексії та використання ресурсів на уроках та позакласних заходах.
Друга – фасилітатори. Для них посібник стане в пригоді під час проведення заходів із ведення діалогу, переговорів та дебатів або професійного розвитку вчителів, які вже цього навчають або хочуть спробувати зі своїми учнями та ученицями (наприклад, на базі освітнього хабу (їх створювали в деяких школах у межах проєкту Британської Ради, – ред.), методичного об’єднання активних учителів тощо).
Проте посібник актуальний не лише для вчителів, які потребують якісної методичної підтримки активного навчання, а і для учнів та громади загалом. Під час створення посібника ми керувалися бажанням якнайкраще долучити всіх учасників освітнього процесу до формування таких наскрізних умінь як уміння доносити думку, мислити критично, логічно захищати свої позиції тощо”.
До посібника увійшли матеріали, розроблені британськими експертами, українськими та зарубіжними вчителями.
“Посібник є у двох версіях: англійській – для вчителів англійської мови, та українській – для інших учителів-предметників. В обох версіях є практичні ідеї для використання на уроках англійської мови, природознавства, математики, фізики, хімії, географії, біології, літератури та історії тощо.
Також ми намагалися задовольнити потреби й більшості вікових груп. Тобто матеріал може бути адаптований для учнів початкової, середньої та старшої шкіл“, – каже Ольга Павленко.
Посібник складається із шести основних розділів:
Ольга Павленко розповідає, що в посібнику:
Алгоритм роботи з посібником для вчителя:
Анна Степанова-Камиш, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – Syda_Productions, Depositphotos
Розроблено в межах проєкту Британської Ради “Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді” за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.
Обговорення