Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

23 Грудня 2022

Уроки про безпечну поведінку в інтернеті: докладні рекомендації для вчителів

Освітній проєкт #stop_sexтинг презентував результати дослідження, яке мало виявити, чи впливають уроки #stop_sexтинг на знання та навички дітей і чи є цей вплив стійким. 

Про це НУШ повідомили представники проєкту #stop_sexтинг. 

Із ключовими рекомендаціями, сформульованими на матеріалі дослідження, та повним звітом про нього можна ознайомитися за посиланням.

Ці рекомендації корисні для тих, хто розробляє превентивні програми для дітей шкільного віку в межах освітньої шкільної системи Україні та за кордоном.

Основним результатом уроків #stop_sexтинг стало те, що діти 

  • краще усвідомлюють ймовірність подій в інтернеті, що негативно впливатимуть на їхнє життя;
  • краще визначають ситуації ризику;
  • визнають, що інтернет-користувачі є відповідальними за свою онлайн-поведінку;
  • більше готові підтримати тих, хто зіштовхнувся з онлайн-насильством чи іншим негативним досвідом в інтернеті;
  • знають більше про те, до кого звернутись у випадку виникнення небезпечної ситуації в інтернеті.

Як зазначають дослідники, “через рік після проходження уроків діти демонструють дотримання визначених правил та готовність до підтримки інших дітей, які можуть опинитися в ситуації небезпеки”.

Серед ключових рекомендацій щодо навчання дітей на тему безпеки в інтернеті такі:

  • уроки мають бути регулярними (1-2 рази на рік);
  • необхідно забезпечувати супровід дітей після уроку, наприклад, налаштування безпеки та приватності дітьми на власних гаджетах та у профілях соціальних мереж;
  • працювати над формуванням обізнаності про онлайн-безпеку серед батьків;
  • зміст навчальної програми має відповідати віковим особливостям дітей та їхнім актуальним потребам у навчанні з питань безпеки у цифровому середовищі;
  • варто комбінувати різні форми інтерактивних методів навчання (ігри, перегляд матеріалів, дискусії тощо);
  • необхідна попередня підготовка вчителя до проведення уроків, що включає як ознайомлення з методичними матеріалами освітньої програми і їх апробацію, так і проходження вчителями навчальних вебінарів;
  • формат проведення уроку (онлайн чи наживо) не впливає на ефективність;
  • необхідне інформування дітей про тему уроку до його проведення.

За актуальними програмами підвищення кваліфікації від #stop_sexтинг можна стежити за посиланням.

Читайте також: ““Школа без цькувань”: освітній серіал для батьків та вчителів доступний для перегляду”.

Слава Україні!

Героям слава!

Переможемо!

Фото: #stop_sexтинг


Обговорення