3 687
0
Під час основної сесії НМТ непоодинокими були звернення учасників до Українського центру оцінювання якості освіти щодо оприлюднення цьогорічних тестових завдань для навчальних / тренувальних цілей, а також щодо нарахування тестових балів за виконання завдань з математики та історії України.
Щодо цих звернень в УЦОЯО дали роз’яснення.
Хоч упродовж основної сесії НМТ в різних пабліках з’являлися окремі тестові завдання або відповіді до них, Український центр оцінювання якості освіти не буде публікувати завдань цьогорічного НМТ – так само, як і минулого року. Така політика щодо завдань НМТ пояснюється кількома чинниками:
“Завдання, які розробляє Український центр, мають тривалий цикл підготовки – розроблення, кількаразове експертування, апробування, доопрацювання, а тому є цінним ресурсом, який може бути використаний багаторазово відповідно до визначених цілей діяльності центру”, – нагадали в УЦОЯО.
Для підготовки до НМТ/ЗНО і діагностування рівня своїх знань учасникам й учасницям порадили використовувати завдання минулих років, які, як і цьогорічні завдання НМТ, відповідають програмам ЗНО з відповідних предметів.
Кожен навчальний предмет НМТ містить певний набір тестових завдань різних типів, які оцінюють по-різному.
Зокрема, найбільше в кожному блоку завдань з вибором однієї правильної відповіді, за правильне виконання яких нараховують 1 бал.
Кожну правильно встановлену “логічну пару” також оцінюють в 1 бал, а от схеми нарахування балів за завдання на встановлення послідовності чи вибору трьох відповідей із семи мають певні особливості.
Оскільки форматом цьогорічного НМТ не передбачено виконання завдань з розгорнутою відповіддю, то одразу після завершення роботи над тестом учасники й учасниці мали змогу побачити кількість тестових балів з кожного навчального предмета, які їм нарахувала платформа після автоматизованого накладання ключів відповідей на збережені ними відповіді.
Водночас результати, автоматично відображені платформою на екрані після завершення учасником тесту, можуть відрізнятися від офіційних результатів, які будуть розміщені в персональних кабінетах учасників. Це пов’язано з тим, що через високу швидкість автоматизованого накладання ключів відповідей окремі з них могли бути обліковані некоректно, тож інформацію про них не було відображено на екрані.
Для визначення остаточних результатів учасників НМТ нормативними документами, що врегульовують підготовку й проведення централізованих іспитів за технологією ЗНО, передбачений окремий етап, під час якого обробляють, повторно перевіряють і докладно аналізують усі надані відповіді всіх учасників кожної сесії тестування.
За підсумками проведення робіт на цьому етапі цьогоріч установлено, що після завершення тесту з історії України учасники окремих сесій НМТ на екранах своїх персональних комп’ютерів бачили неправильно відображену платформою кількість набраних ними тестових балів за правильно виконані завдання.
“Звертаємо увагу учасників на те, що всі правильно надані ними відповіді з історії України буде зараховано. Офіційну інформацію щодо результатів основної сесії НМТ буде розміщено в персональних кабінетах учасників до 28 червня 2023 року”, – запевнили в УЦОЯО.
Український центр оцінювання якості освіти в одному із завдань на встановлення відповідностей блоку НМТ “Математика”, який учасники виконували 9 червня під час 2 зміни, констатував наявність технічної помилки, пов’язаної з неправильно введеним математичним знаком. Унаслідок цього правильними виявилися два варіанти відповіді щодо однієї з умов завдання.
“Щиро шкодуємо через цей прикрий недогляд і повідомляємо, що апеляційною комісією прийнято виважене рішення щодо цього випадку: ті учасники, які надали одну з можливих двох правильних відповідей на це завдання, отримають свій заслужений бал”, – зазначили фахівці.
Крім того, як повідомляє “Освіта24”, під час освітнього форуму “Вчителі майбутнього” у Львові директорка УЦОЯО Тетяна Вакуленко висловила думку, що навряд чи в Українському центрі повернуться до тестових форм у паперовому варіанті.
Паперові завдання, за її словами, залишать лише для невеликих моніторингових досліджень для 4-го класу. Тетяна Вакуленко вважає, що повертатися до паперових тестувань немає сенсу: краще вдосконалювати комп’ютерні тестування. Зокрема, варто збільшувати час для виконання завдань і додавати більше запитань відкритого типу.
Як зауважила очільниця УЦОЯО, надалі НМТ/ЗНО мають стати повноцінними онлайновими оцінюваннями належної тривалості, які передбачатимуть відкриті завдання, аудіювання, з розгорнутою формою відповіді. Переосмислення, на її думку, потребує і пороговий бал.
Читайте також: “Явка учасників, повітряні тривоги, хакерські атаки рф і недоброчесність вступників – про перебіг НМТ від директорки УЦОЯО”.
Зображення: Український центр оцінювання якості освіти
Обговорення