2 026
0
Затверджено наказ МОН України, що визначає положення про організацію та проведення пілотного етапу PISA, запланованого на квітень – травень 2024 року. Завдання пілотного етапу – апробація інструментів та процедур моніторингу PISA-2025. Загалом у пілотному етапі для участі в оцінюванні буде відібрано майже 2500 учнів / студентів.
Про це повідомив Український центр оцінювання якості освіти.
Як нагадали в дописі, у 2025 році Україна візьме участь в основному етапі дев’ятого циклу міжнародного дослідження якості освіти PISA. Для України це буде втретє.
Наказом “Про проведення в закладах освіти України пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025” визначено, що пілотування на репрезентативній вибірці закладів освіти, а саме закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, де навчаються 15-річні підлітки, проходитиме з 8 квітня до 6 травня.
На основі переліків закладів освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України, Український центр оцінювання якості освіти спільно з Державною науковою установою “Інститут освітньої аналітики” сформують остаточний перелік закладів, 15-річне учнівство / студетство яких візьме участь у пілотному етапі.
Проведення дослідження буде відбуватися лише на тих територіях, де безпекова ситуація уможливлюватиме фізичну присутність учасників/учасниць у приміщеннях закладів освіти для виконання тестів та заповнення анкет.
У тих закладах, які потраплять до вибірки, для участі в пілотуванні за спеціальною процедурою буде відібрано по 50 підлітків, які народилися у 2008 році й навчаються у 7-11 класах або на 1-2 курсах. У кількох закладах, зокрема в спеціальних школах, де навчається менше ніж 50 15-річних, участь у дослідженні візьмуть усі учні, які відповідають вимогам PISA.
Тестування й анкетування учасників відбуватиметься на комп’ютерній основі.
У межах дослідження учні / студенти традиційно виконуватимуть завдання з ключових галузей PISA, а саме читання, математики та природничо-наукових дисциплін. Особливу увагу буде відведено апробації завдань провідної галузі PISA-2025 – природничо-наукової.
“Особливістю тестового інструментарію для оцінювання знань і вмінь 15-річного учнівства / студентства в природничо-наукових дисциплінах у цьому циклі є те, що він розроблений відповідно до оновленого рамкового документа, який відображає зміни в розумінні завдань шкільної природничо-наукової освіти в сучасному світі – епосі антропоцену“, – ідеться в повідомленні.
Із завданнями, які використовують у PISA для оцінювання рівня сформованості читацької, математичної та природничо-наукової компетентностей, можна ознайомитися на вебсайті PISA.Ukraine.
Окрім того, у межах пілотного етапу буде апробовано інструментарій для оцінювання спроможності 15-річних використовувати цифрові інструменти для досягнення певних життєвих цілей: інноваційною галуззю поточного циклу є навчання в цифровому світі.
Ознайомитися з прикладами інтерактивних завдань цієї галузі можна на сайті Організації економічного співробітництва та розвитку за посиланням. У межах роботи над завданнями учні / студенти працюватимуть над двома 30-хвилинними модулями.
Також у межах пілотного етапу заплановано апробацію тестових матеріалів додаткової опції PISA-2025 – оцінювання з іноземної мови, а саме оцінювання з англійської мови.
Тестування з англійської мови в межах PISA-2025 передбачатиме оцінювання здатності 15-річних підлітків читати англомовні тексти, сприймати інформацію на слух (аудіювання) та зв’язно висловлюватися в усній формі на запропоновану тему. У межах пілотного етапу в закладах освіти, які потраплять до вибірки, буде відібрано по 9 учнів / студентів, які виконуватимуть тестові завдання з англійської мови.
Читайте також: “PISA-2022: як оцінювали креативність українських підлітків”.
Титульне фото: Український центр оцінювання якості освіти
Обговорення