8 412
0
Для учнів і учениць 9–11-х класів створили безплатну Екосистему для надолуження освітніх втрат із 5 шкільних предметів:
Про це редакції “НУШ” повідомили одні з авторів ініціативи – Асоціація інноваційної та цифрової освіти.
Ознайомитися з функціоналом і можливостями платформи всі охочі можуть за посиланням.
Відеоінструкція для користування Екосистемою доступна тут.
Спочатку пандемія Covid–19, а потім повномасштабне вторгнення росії на територію України спричинили в українських школярів і школярок значні освітні втрати. Так, за даними міжнародного порівняльного дослідження PISA-2022, 15-річні українські підлітки відстають від однолітків у країнах своєї групи з читацької, математичної та природничої компетентностей у середньому на 1,5–2 роки. Крім того, за даними МОН, наразі близько 1 мільйона українських дітей не мають повноцінного доступу до офлайн-освіти.
Екосистема з надолуження освітніх втрат дає змогу учням і ученицям спочатку пройти тестування на основі штучного інтелекту й визначити свій рівень знань з кожного окремого предмета. Після цього алгоритм позначить зеленим, жовтим і червоним кольорами теми, які школяр (-ка) засвоїв (-ла) добре та яких потрібно приділити додаткову увагу.
Далі учень / учениця може самостійно опрацювати необхідні теми за допомогою інтерактивних кейсових уроків на порталі Екосистеми.
Навчання школярів і школярок на платформі відбувається на основі формату “перевернутого класу”. Його суть полягає в тому, що учні й учениці самостійно опрацьовують матеріал, а вчителі допомагають їм, виконуючи роль ментора, а не транслятора знань (цей принцип навчання зараз широко застосовують у США та країнах ЄС).
Як розповіли автори проєкту, в Екосистемі надолуження освітніх втрат також використовують інтерактивні кейсові уроки, які значно ефективніші за відеолекції, адже мають певний сюжет і персонажів, а також тестові питання, що вбудовані в урок.
У процесі навчання учні й учениці за потреби також можуть поставити свої питання вчителю-ментору. Для цього передбачили спеціальний модуль під назвою “Убер-Школа”.
“Упродовж уроку один учитель може одночасно та ефективно взаємодіяти з учнями різних класів, які 80–90% матеріалу опановують самостійно й запитують про допомогу тоді, коли мають конкретне питання. На нього вчитель відповідає індивідуально в процесі заняття. Також завдяки тестуванню на основі штучного інтелекту, який вбудований в Екосистему, учнів і учениць можна обʼєднати за рівнем знань, що ще більше підвищує ефективність навчання”, – розповів Анатолій Ігнатович, координатор освітніх проєктів ЮНІСЕФ.
Нарізі Екосистема з надолуження освітніх втрат функціонує в 16 Цифрових освітніх центрах, у 3 областях України:
Згодом систему можуть розширити й на інші регіони, особливо ті, де очне навчання поки неможливе через безпекові умови.
Читайте також: “Підготовка до ЗНО/НМТ: старшокласників запрошують на безплатні онлайн-курси”.
Титульне фото: Асоціація інноваційної та цифрової освіти
Обговорення