Напишіть нам

Всі теми

12 цікавинок, які поліпшать атмосферу і навчання в школі

“Нова українська школа” продовжує розповідати про те, як українські школи роблять навчання цікавішим. У цій статті читайте про досвід школи-ліцею №6 імені Назарія Яремчука в Тернополі.

1. Бізнес-обід. Запозичили ідею у Володимира Співаковського (президент міжнародної корпорації “Edu Future 7W” і корпорації “Гранд”, – ред.). Щотижня збираємося з учнівським самоврядуванням і обговорюємо ідеї, на які варто звернули увагу і на яких можна заробити гроші. Їмо бутерброди і спілкуємося.

2. Принцип “І 100”. Автор ідеї (учень / батьки / вчителі), яка прижилася в школі, – отримує нагороду 100 гривень. Це матеріальна підтримка тих, хто думає про життя школи й цікавиться ним.

3. Форт “Шоста школа”. На початку жовтня одинадцятикласники приходять на 23:00 до школи на цілу ніч. Вчителі і два 11-ті класи до другої ночі грають у прообраз програми Форт Байяр. З другої до третьої вечеряємо, з третьої до шостої – школа в розпорядженні учнів: вони можуть грати у футбол, баскетбол, дивитися телевізор. Усе, що хочуть, але з дотриманням правил техніки безпеки. Це об’єднує і стає спогадом на всі роки.

4. Гутірки на 20 хвилин, де діти обговорюють поточні проблеми. Там виступають оратори. Кожен ліцеїст (11 клас) зобов’язаний двічі на рік виступити перед аудиторією 150 людей з якоюсь доповіддю без аркуша. Так діти вчаться не боятися камери й мікрофона.

5. Загальношкільний проєкт. У нас третій рік діє проєкт “Презентабельність, книги і грамотна мова – це модно”. Усі діти готують під цей проєкт свої дійства, читають книги, розповідають про те, як треба спілкуватися. Це все відбувається на гутірках.

6. Іспит із фізкультури для випускників 11 класу. Діти складають теорію і практику з дев’яти видів спорту. Учні мають бути ознайомлені з ними й опанувати техніку. Так вони отримують можливість тільки покращити оцінку. Якщо складаєш гірше – оцінка не змінюються.

7. Щоби діти вміли писати есе – у нас є шкільна книга. Раз на два роки кожен учень пише до неї оповідання.

8. Хака. Це танець новозеландських футболістів: рухи, спрямовані на те, щоби налякати іншу команду. Ми видозмінили танець і використовуємо його для того, щоби хлопці 5–8 класів, які найбільше бояться вийти на сцену,  перестали боятися. Дівчатка складають для хлопців речівку, а хлопці відображають її різними рухами: ритмічними і у відповідному до речівки одязі. Це триває тридцять секунд.

9. Біля входу в нас є банери, де директор розміщує загадки (придумані самостійно або взяті з інтернету). Перші 12 учнів, які розгадують, отримують від мене шоколадку. Найбільш активні – 5–7 класи.

10. Вечір науки. Учні 8-х класів приходять на 18-ту годину до школи й до 21-ї мають спеціальні уроки. Ми запрошуємо гостей, які виступають перед учнями. Наприклад, був урок із біології, коли в класі стояли намет і квіти, було темно, лунали різні звуки й діти мали відгадати, яка це пташка чи тварина. Гості розповідали, як орієнтуватися на природі.

11. Відзначення дітей, які зробили найбільший прорив у вивченні предмету. До прикладу, дитина вчилася на 5–6 балів з математики, а тут почала вчитися на 8. Ми друкуємо великі фото таких учнів і на першому поверсі клеїмо на стелю з написом “Найактивніші учні в (наприклад) жовтні з математики”. Стеля зараз уся у фото. І діти, і батьки робили селфі з цими фотографіями.

11. Школа розумових ігор. Там діти раз на тиждень грають у різне: від хрестиків-нуликів до стратегій і логічних рядів. У перших класах ходити обов’язково, а далі ходять ті, хто відчули смак. Проводимо фестивалі і внутрішньошкільні змагання.

12. Кейси. Наприкінці року учні 5-8 класів здають підсумкові кейси. Це ніби невеличкий іспит у вигляді проєкту. У лютому учні одного класу групуються по шість, а 1–2 червня в присутності учнівського самоврядування, батьків і вчителів розповідають. Теми в нас бували такі: для 5–6 класів – “Баба Яга отримала премію за реактивні польоти. Що доброго вона зробила б, якби працювала в нашій школі?”, “До нас прилетіли інопланетяни. Які б найкращі місця в Тернополі ви би їм показали?”. 7–8 класи займаються більш серйозними темами.

Надія Швадчак, “Нова українька школа”

Титульне фото: автор – AllaSerebrina, Depositphotos

Публікація підготовлена за підтримки Представництва “Фонду Фрідріха Науманна за Свободу” в Україні. Фонд Фрідріха Науманна за Свободу – фонд ліберальної політики, що сприяє зміцненню свободи та гідності людини в усіх сферах суспільства. Детальніше за посиланням.

Матеріали за темою

Обговорення