Теми статті: батькам, булінг, вчителям, директорам, дистанційна освіта, інформатика, учням
18 Лютого 2021
33 809
0
За даними UNESCO, пандемія вплинула на освіту орієнтовно 1,6 мільярда дітей і молодих людей із понад 190 країн. Із переведенням навчання в дистанційний формат значно зросла кількість часу, який діти проводять онлайн. Це, відповідно, піддає дітей більшій кількості ризиків у цифровому середовищі.
Як навчити дитину безпечної поведінки в інтернеті і яких правил дотримуватися самим – читайте в статті “Нової української школи”.
За класифікацією дослідницької мережі ЄС “Діти в цифровому середовищі”, є такі ризики для дітей:
Також не варто забувати про такий ризик, як сексуальні зловживання, формами якого є, наприклад, грумінг та секстинг.
Грумінг – це умисна пропозиція про зустріч дитині до 18 років через інтернет задля вчинення сексуальних зловживань або виробництва матеріалів, що містять сцени сексуальних зловживань щодо дітей.
Секстинг – це пересилання за допомогою мобільних телефонів повідомлень або знімків сексуального характеру.
Перераховані ризики є реальною загрозою для безпеки дитини не лише в онлайн-середовищі, а й у реальному житті. Що ж робити, аби мінімізувати ризики для дітей у мережі та зробити онлайн-простір безпечнішим?
Освітянам важливо пам’ятати про два аспекти цифрової безпеки дітей.
Перший аспект стосується шкільного середовища. До нього відносять наявність безпечної шкільної мережі, політику школи з онлайн-безпеки дітей. Така політика має бути розроблена в кожній школі, адже адміністрація збирає дані про дітей і відповідає за них.
Другий аспект стосується постійної комунікації вчителів із дітьми про їхню поведінку в інтернет-середовищі. Якщо дитина стикається з проблемами або труднощами в інтернеті під час навчання, важливо, щоби вона не боялася розповісти про них учителю та знала, що може отримати допомогу в будь-якій ситуації.
Особливо це актуально, коли навчання відбувається в дистанційному форматі, і діти набагато частіше використовують інтернет для навчання.
Часом вважають, що лише вчителі інформаційних технологій мають турбуватися про безпеку дітей онлайн. Але це не так, адже інтернет використовують на різних уроках, і безпека в ньому має бути наскрізною. Вчителі, які хочуть, щоби як онлайн-, так і очний формати навчання для дітей були ефективними та безпечними з погляду використання технологій, мусять постійно підвищувати свої цифрові компетентності й бути прикладом для дітей, як доречно поводитися в цифровому середовищі.
Нещодавно в Україні за ініціативи Міністерства цифрової трансформації та підтримки Міжнародного союзу електрозв’язку громадська організація МІНЗМІН підготувала переклад українською рекомендацій МСЕ про захист дітей у цифровому середовищі. Ці рекомендації є міжнародними й були підготовлені експертами з усього світу для різних цільових аудиторій. Одна з них – освітяни.
Пропонуємо короткий огляд порад для освітян, як зробити навчання онлайн максимально безпечним для дітей.
Дотримуйтеся цих правил самі й розкажіть учням:
Пам’ятайте, що інтернет – одночасно й ризик, і можливість для дітей. Тому освітянам варто робити все можливе, щоби зробити цифрове освітнє середовище максимально безпечним для дітей.
Більше рекомендацій та інформації про безпеку дітей онлайн можна знайти в рекомендаціях Міжнародного союзу електрозв’язку.
COP-Guidelines-for-Parents-Educators-UAfinА за цим посиланням можна знайти матеріали для дітей щодо цифрової безпеки та переглянути вебінари першої “Школи онлайн-безпеки дітей” для батьків та освітян.
Вікторія Омельяненко, керівниця аналітичного відділу МІНЗМІН, спеціально для “Нової української школи”
Титульне фото: автор – [email protected], Depositphotos
Обговорення