Напишіть нам

Всі теми

Безпечне навчання учнів в умовах пандемії: що робити владі, школі та громаді

Зараз українські школи працюють відповідно до заходів безпеки, встановлених Міністерством охорони здооров’я наприкінці серпня. Проте досі точаться дискусії щодо організації навчання – зокрема про носіння масок та соціальне дистанціювання. 

Ми зібрали основне зі свіжих рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я та Організації Об’єднаних Націй. У них є окремі поради на рівні громади, школи та класу. Тому, насамперед, мають бути корисними для місцевої влади та шкільних адміністрацій.

Considerations-for-school-related-public-health measures-in-COVID-19-2020

Завантажити документ

Інтенсивність передавання коронавірусу (SARS-CoV-2) в межах адміністративно-епідеміологічної одиниці можна класифікувати так:

  • Немає випадків: територія, на якій немає жодного лабораторно підтвердженого випадку.
  • Спорадичне (періодичне) поширення: територія, на якій були один або кілька випадків.
  • Кластерне поширення: випадки згруповані за часом, обмежені географічно та / або відбуваються під час сезонних ризиків зараження.
  • Поширення в громаді: територія, де спостерігаються більші спалахи інфекцій.

НАСТАНОВИ ЩОДО COVID-19

Рівень поширення в адміністративно-територіальній одиниці Загальні рекомендації
Немає випадків Усі школи відкриті та впроваджують заходи попередження та боротьби з COVID-19.
Спорадичне (періодичне) поширення Усі школи відкриті та впроваджують заходи попередження та боротьби з COVID-19.
Кластерне поширення Здебільшого школи відкриті та впроваджують заходи попередження та боротьби з COVID-19. Влада може розглянути питання про закриття шкіл як частину ширших соціальних і заходів щодо громадського здоров’я (Public health and social measures (PHSMs)) на територіях, де збільшується кількість кластерів, що включають школи.
Поширення в громаді Оцінювання ризику щодо функціонування шкільних та інших громадських установ має ґрунтуватися на тому, що потрібно забезпечити безперервність дитячої освіти. Краще застосовувати широкі соціальні й заходи щодо громадського здоров’я, включно зі закриттям шкіл, там, де є тренд до зростання кількості хворих COVID-19, госпіталізованих і померлих; будь-які школи, що залишаються відкритими, повинні суворо дотримуватися настанов щодо COVID-19.

ЗАХОДИ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ ПОШИРЕННЮ КОРОНАВІРУСУ ЧЕРЕЗ ОСВІТУ

На рівні громади Рекомендовані більш широкі заходи в громадах, де школи відкриваються повторно:

  • раннє виявлення потенційних хворих, перевірка потенційно хворих;
  • виявлення й простежування контактів;
  • фізичне дистанціювання принаймні на метр, гігієна рук та інші практики особистої гігієни, носіння масок (залежно від віку), коли неможливо досягти фізичної дистанції;
  • ініціативи щодо зменшення ризику (наприклад, вирішення питань щодо неправильної та неправдивої інформації, чуток та клеймування), захист вразливих груп та безпечний громадський транспорт, включно з організацією переміщення груп дітей під проводом доролих між школою та дитячими домівками й безпечних велосипедних маршрутів;
  • інші соціальні й заходи щодо громадського здоров’я.
На рівні школи
  • адміністративна політика: встановлення правил відвідування та входу; когортування (утримання учнів і вчителів у невеликих групах, які не змішуються - тобто бульбашках, капсулах, колах, “безпечних загонах”); гнучкий час початку занять, перерв, гігієнічних процедур, приймання їжі та закінчення навчання; чередування фізичної присутності (наприклад, чергування днів, змін).
  • інфраструктура: реорганізація фізичного простору або його використання, позначення входу / виходу й маркування напрямку руху, місць для миття рук, візуальні підказки (“підштовхування”) для полегшення належного використання простору;
  • підтримання чистоти навколишнього середовища: часте чищення поверхонь та об’єктів, що використовуються спільно;
  • забезпечення належної вентиляції для збільшення свіжого повітря, насамперед через відкриття вікон та дверей, де це можливо; за потреби - заохочення діяльності на відкритому повітрі;
  • використання масок (залежно від віку), коли неможливо підтримувати фізичне дистанціювання; це включає забезпечення масками;
  • скринінг симптомів батьками та вчителями, тестування та ізоляція людей із підозрою на хворобу відповідно до національних процедур; перебування вдома в разі хвороби;
  • реорганізація шкільного транспорту та часу прибуття / відбуття;
  • чіткий і доступний обмін інформацією та механізми зворотного зв’язку з батьками, учнями та вчителями;
  • продовження надання основних шкільних послуг, таких як підтримка психічного здоров’я та психосоціальної діяльності, програми шкільного харчування, імунізації та інші послуги.
На рівні класу
  • фізичне дистанціювання, де це доречно;
  • носіння масок, де це рекомендовано;
  • часта гігієна рук;
  • респіраторний етикет;
  • очищення та дезінфекція;
  • достатня вентиляція;
  • проміжки між партами або групування дітей, якщо потрібно.
Групи ризику
  • визначення учнів та викладачів, які мають високий ризик тяжких захворювань; розробити стратегії для того, щоби зберегти цих людей у безпеці;
  • застосування узгодженого та інтегрованого підходу для забезпечення дітей із вразливих груп (захист, психічне здоров’я та психосоціальна підтримка, реабілітація, харчування та інші питання);
  • підтримання фізичного дистанціювання та використання медичних масок;
  • часта гігієна рук та респіраторний етикет.

ФІЗИЧНЕ ДИСТАНЦІЮВАННЯ

За межами класу фізичне дистанціювання між дітьми всіх вікових груп та працівниками має бути хоча би метр.

У класних кімнатах дистанція може варіюватися, залежно від інтенсивності поширення хвороби:

У разі поширення в громаді: дистанція для всіх людей має складати мінімум 1 метр.

Райони з кластерним поширенням:

  • має бути дистанція між учнями в 1 метр, якщо переваги від неї більші за переваги від взаємодії між учнями (соціальний та емоційний розвиток, ментальне здоров’я).
  • вчителі та допоміжний персонал мають бути не менше 1 метра одне від одного та від учнів. Якщо це неможливо або непрактично, вони мають вдягати маски.

Райони зі спорадичним (періодичним) поширенням:

  • діти до 12 років не повинні постійно дотримуватися фізичної дистанції;
  • там, де це можливо, діти від 12 років мають бути на відстані принаймні 1 метр одне від одного.
  • вчителі та допоміжний персонал повинні бути на відстані принаймні 1 метр одне від одного та від учнів. Якщо це неможливо або непрактично, вони мають вдягати маски.

Райони, в яких немає випадків:

  • діти до 12 років не повинні постійно дотримуватися фізичної дистанції;
  • там, де це можливо, діти від 12 років мають бути на відстані принаймні 1 метр одне від одного;
  • вчителі та допоміжний персонал повинні бути на відстані принаймні 1 метр одне від одного та від учнів. Якщо це неможливо або непрактично, вони мають вдягати маски.

Рекомендації:

  • Обмежте змішування класів та вікових груп під час шкільних та позашкільних занять.
  • Школи з обмеженими простором або ресурсами можуть розглянути альтернативні моделювання класів, щоб обмежити контакти між різними класами. Наприклад, різні класи можуть починати й закінчувати навчання в різний час.
  • Розклад старшої школи можна змінити: деякі учні та вчителі відвідуватимуть школу вранці, інші - вдень, ще інші - ввечері. Школи також можуть мінімізувати спільний час перерви, чергуючи час і місце харчування.
  • Розгляньте можливість збільшення кількості вчителів або звернення до волонтерської підтримки, якщо це можливо, щоби забезпечити меншу кількість учнів у класах (за наявності вільного місця).
  • Забезпечте контролювання натовпу протягом навчання та періоду, коли батьки приводять і забирають дітей; чітко позначте входи й виходи, з маркуванням напрямків руху; розгляньте обмеження для батьків та вихователів, які входять до шкільного містечка та приміщень.
  • Інформуйте учнів, щоби вони не збиралися у великі групи чи були в безпосередній близькості в чергах, коли виходять із школі та у вільний час.

Маски:

Там, де неможливо дотримуватися дистанціювання:

  • Діти до 5 років не зобов’язані носити маски.
  • Для дітей від 6 до 11 років рішення про використання маски треба ухвалювати, виходячи з ризиків. Цей підхід повинен враховувати:

⁃ інтенсивність поширення інфекції на території, де перебуває дитина, та оновлені дані / докази щодо ризику зараження й передавання інфекції в цій віковій групі;

⁃ соціальне та культурне середовище - вірування, звичаї, поведінка чи соціальні норми, що впливають на спільноту та соціальні взаємодії населення, особливо з дітьми та серед них;

⁃ здатність дитини належно використовувати маски та наявність відповідного нагляду дорослих;

⁃ потенційний вплив носіння масок на навчання та психосоціальний розвиток учнівства;

⁃ додаткові заходи та пристосування для певних умов, таких як спортивні активності або для дітей з інвалідністю або якимись захворюваннями.

  • Діти та підлітки від 12 років повинні дотримуватися національних рекомендацій щодо масок для дорослих.
  • Вчителям та допоміжному персоналу можуть знадобитися маски, коли вони не можуть гарантувати відстань принаймні 1 метр від інших або якщо це район з широким поширенням хвороби.
  • Потрібно докласти всіх зусиль, щоби використання маски не заважало навчанню.
  • Дітям не треба відмовляти в доступі до освіти через носіння маски або відсутність маски через малі ресурси або недоступність до них.
  • Школи повинні створити систему поводження з відходами, включно з утилізацією використаних масок для зменшення ризику викидання в класах та на дитячих майданчиках.

Гігієна та щоденні практики в школі:

  • Навчіть усіх у школі профілактики COVID-19, включно з належною та частою гігієною рук, респіраторним етикетом, використанням масок, якщо рекомендовано, а також розкажіть про симптоми COVID-19 і що робити, якщо почуваєшся погано; пропонуйте регулярні оновлення мірою розвитку пандемії; протидійте чуткам та оманливій інформації.
  • Створіть розклад для частої гігієни рук, особливо для маленьких дітей, особливо під час прибуття до школи та інших ключових моментів шкільного розпорядку, включно з перекусами й ланчами, а також перед виходом із школи; забезпечте достатню кількість мила та чистої води або спиртових антисептиків на входах до школи, по всій школі і в класах, де це можливо; забезпечте фізичне дистанціювання, коли учні чекають біля пунктів гігієни / миття рук, використовуючи вказівники на підлозі.
  • Плануйте регулярне прибирання шкільного простору мийними та дезінфекційними засобами щодня, включно з туалетами; очищайте й дезінфікуйте поверхні, яких часто торкаються (дверні ручки й рами, парти, іграшки, витратні матеріали, вимикачі, ігрове обладнання, навчальні посібники та обкладинки спільних книг); складіть чек-листи для прибиральників, щоб упевнитися, що щоденні гігієнічні завдання виконані; забезпечте прибиральників мийними та захисними засобами.
  • Оцініть, що можна зробити для обмеження ризику впливу або безпосереднього фізичного контакту на уроках фізичної культури, спорту, музики або під час інших фізичних навантажень та на ігрових майданчиках, у вологих місцях (душ / басейн) та роздягальнях, лабораторіях / комп’ютерних лабораторіях, бібліотеках, ванних кімнатах та їдальнях / кафетеріях.
  • Збільшіть частоту прибирань у їдальні, спортивній залі та роздягальнях. Забезпечте станції для гігієни рук біля входів та виходів, встановіть односторонній рух учнів через споруди та обмежте кількість осіб, яким дозволено одночасно бути в роздягальні; надавайте чітку інформацію біля входів в окремі приміщення щодо кількості людей, яким дозволено в них бути.
  • Впровадьте респіраторну та гігієну рук, фізичне дистанціювання в шкільному транспорті. Якщо можливо, вікна автобуса треба тримати відкритими; поінформуйте учнів про безпечну поїздку до школи та назад, у тому числі для тих, хто користуються громадським транспортом.

Скринінг та заходи для хворих учнів, вчителів та інших працівників школи:

  • Нехай учні та працівники, які нездужають та потенційно хворі на коронавірус, залишаються вдома; їх треба зв’язати з місцевими медпрацівниками для оцінювання, тестування та догляду. Якщо можливо, зв’яжіться з місцевими організаціями, що надають підтримку з догляду вдома та забезпечують зв’язок між домом та школою.
  • Створіть чек-листи для батьків / учнів / персоналу, щоби вирішити, чи можуть вони ходити до школи, з урахуванням місцевих епідеміологічних правил. Контрольний список має містити:

⁃ основні медичні умови та вразливості, щоби захистити учня / персонал;

⁃ недавні хвороби або симптоми, що вказують на COVID-19, щоби запобігти поширенню на інших;

⁃ особливі обставини в домашньому середовищі, щоби за потреби адаптувати підтримку;

  • Відмовтеся від вимоги мати медичну довідку для пояснення прогулів, якщо йдеться про поширення COVID-19 у громаді (територія, де спостерігаються більші спалахи інфекцій).
  • Розгляньте можливість щоденного обстеження на наявність високої температури в попередні 24 години перед входом у будівлю для всього персоналу, учнів та відвідувачів.
  • Переконайтеся, що учні, які контактували з хворими на COVID-19, залишаються вдома протягом 14 днів; шкільна адміністрація має повідомити органам охорони здоров’я про підтвердження наявності COVID-19 в учнів чи персоналу.
  • Треба оперативно застосувати ізоляцію, відстежити контакти, зберігаючи конфіденційність. Сюди також треба віднести: знезараження відповідної території школи; пошук контактів та оцінювання ризику перед рішенням, чи закривати школу;
  • Залежно від національної політики, подумайте про ізоляцію класу чи групи в класі, якщо контактування обмежилося лише певною групою, на противагу закриттю школи.

“Нова українська школа”

Титульне фото: автор – xerox123.mail.ua, Depositphotos

Матеріали за темою

Обговорення