Теми статті: батькам, вчителям, директорам, інформатика, НУШ, пілотні класи, початкова освіта
31 Серпня 2020
8 671
0
З’явилась модельна навчальна програма з інформатики для 4-го пілотного класу, а також перша тема з курсу “Цифрове навчання”.
Матеріали доступні на цьому сайті.
У цьому розділі розглядаються можливості цифрових технологій для підтримки навчання, включно із роботою в групі, зокрема онлайн. Важливим аспектом теми є безпечна та етична поведінка в цифровому середовищі. Вивчення цієї теми на початку навчального року має допомогти з організацією дистанційного формату навчання, якщо у ньому виникне потреба.
Перший урок інформатики варто присвятити нагадуванню правил поведінки в кабінеті, особливостям роботи з доступними пристроями. Ймовірно, учні використовували певні цифрові ресурси під час карантинного навчання – доцільно обговорити цей досвід і створити збірку корисних інтернет-ресурсів.
Якомога раніше слід надати учням логіни та паролі до електронної платформи, яку обрав заклад для організації можливого дистанційного навчання, продемонструвати процес входу в систему. Ці вміння варто нагадувати й на подальших заняттях.
4_1 Інформаційні ресурси ІнтернетуНаступне заняття знайомить учнів з електронними картами, як одним із різновидів цифрових ресурсів. Це також дозволяє провести паралель з уроками теми “Подорожуємо і відкриваємо світ”. Цифровий світ надає можливості віртуальних мандрівок, тож за умов обмеженого пересування (з різних причин), вони можуть стати цікавою альтернативою.
На картах Google можна знайти свою школу, свій дім, побудувати маршрут, порівняти його з тим, яким учень користується, щоби дістатись до школи. У режимі перегляду вулиць – порівняти зображення з поточним станом будівель, доріг, порою року.
Залежно від доступного часу та зацікавлень учнів, можна запропонувати ознайомитись із сайтом, наприклад, громадського транспорту, розглянути карту Марсу, знайти місця, розташовані за вказаними координатами, або дослідити на карті країни походження одягу чи їжі (у такому проєкті варто організувати опитування, узагальнити отримані дані, побудувати діаграму).
4_1 Інформаційні ресурси ІнтернетуУрок “Сучасні пристрої та служби для співпраці” звертає увагу на використання цифрових інструментів для взаємодії та спільної роботи.
Вчитель обирає один із поданих у презентації цифрових сервісів онлайн-дошок, який демонструє для учнів і пропонує створити в ньому власні аватари. Ймовірно, учні потребуватимуть допомоги із збереженням виконаної роботи. Ці аватари можна розмістити на спільній дошці (попередньо підготованій вчителем), створюючи своєрідний віртуальний клас.
Альтернативно на спільній дошці можна розмістити й іншу інформацію – наприклад, відомості про персонажів книдок, переглянуті фільми тощо.
4_3 Сучасні пристрої та служби для співпраціДля практикування співпраці онлайн пропоную такі завдання:
У першому учні проходять тестування в сервісі Classtime, у режимі спільної роботи в командній грі. Правильні відповіді учнів дають змогу відкрити загальну картинку пазла або вирішити спільну задачу. У презентації наведено код активації однієї командної гри та пазла і джерело його отримання (у тому разі, якщо вчитель не має преміального доступу до цієї платформи).
Друге завдання – робота зі спільною презентацією. Це нагода повторити навички, набуті в умовах дистанційного навчання під час карантину навесні минулого року. Якщо тоді учні створювали невеликі презентації окремо, то зараз варто спробувати працювати в спільній презентації (звернувши увагу на особливості такої спільної роботи). Вчитель має створити попередню заготовку на таку кількість слайдів, яка відповідає кількості учнів у групі, підписавши заголовки слайдів іменами / прізвищами учнів. Кожен учень має заповнити власний слайд інформацією про місце попередніх чи майбутніх мандрів – наприклад.
Як додавати зображення та текст до слайду – інструкція для учнів.
Спільну презентацію треба продемонструвати, коли кожен учень представляє свій внесок. Це можна робити й онлайн, коли вчитель керує показом слайдів, а учні за порядком коментують зображене на екрані.
4_4 Співпраця в мережіНа наступному занятті пропоную розглянути засади нетикету, знову ж актуалізуючи вивчене в 3 класі. Практичною частиною уроку може бути створення простого плакату (текстовий напис + зображення) про безпечне спілкування в інтернеті (це завдання також можна виконувати на різних слайдах презентації). Інший варіант – створити спільну історію або колекцію смайликів.
У презентації використано фрагменти книги Тетяни Щербаченко “Як не заблукати в павутині” та пам’ятки “Грай та вчись: будь онлайн”. Можна запропонувати ці ресурси для подальшого самостійного прочитання / дослідження зацікавленим учням.
4_5 Мережевий етикетОстаннє заняття з цієї теми розглядає електронну пошту як одну із послуг мережі Інтернет. Принагідно проводимо зв’язок із темою “Машина часу”, нагадуючи про різні способи спілкування до винайдення електронної пошти. Звертаємо увагу учнів на існування різноманітних служб (серверів), які надають послугу електронної пошти – і на те, що їх можна розрізнити за другою частиною адреси електронної скриньки (хоча й не завжди, але для 4 класу цього більш, ніж достатньо).
Якщо заклад має розгорнуту систему, наприклад G Suite чи облікові записи Microsoft, то кожен учень вже має власну скриньку й можна практикувати обмін листами між ними (з дотриманням норм нетикету). Решта служб електронної пошти не дозволяють реєстрацію облікових записів для дітей такого віку, тому виходом може бути використання електронних скриньок батьків.
4_6 Електронна поштаДивіться інші матеріали НУШ:
Також читайте нашу статтю “Матеріали для пілотних класів НУШ – що змінюється й на чому будуть акцентувати”
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – shock, Depositphotos
Обговорення