До уваги вчителів! Тема “Алгоритм” з інформатики для 3-го пілотного класу (листопад)

З’явилася тема “Алгоритм” з інформатики для 3-го пілотного класу, яка синхронізується із темою на листопад курсу “Я досліджую світ”.

Вона доступна за цим посиланням.

Пропонована тема синхронізована з темою “Чарівні перетворення” курсу “Я досліджую світ”, оскільки перетворення відбувається за певними алгоритмами:

  • знаходить пропущені і / або помилкові дії у знайомій послідовності, виправляє помилки в ній;
  • розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності;
  • складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності
  • створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її;
  • порівнює отриманий результат програми з очікуваним;
  • визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу;
  • укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі.

ПЛАН ДІЙ. ПОНЯТТЯ АЛГОРИТМУ. АЛГОРИТМ І ВИКОНАВЦІ

Фокус, чудо чи алгоритм?

Попередньою темою було перетворення інформації з одного виду на інший, тож зручним переходом до цієї теми буде розмова про алгоритми, які можна подавати різними способами, зокрема для різних виконавців.

Алгоритм – це послідовність команд, що дає змогу розв’язати певну задачу.

Навіть фокус – це послідовність дій. У презентації наведено математичний “фокус”, можна спробувати описати й інші фокуси за таким алгоритмом.

3_3_1 План дій

Завантажити презентацію можна тут.

ЛОГІЧНЕ СЛІДУВАННЯ

Якщо потрібен певний результат, то що для цього потрібно зробити?

У цій темі розглянемо поняття логічного слідування та наслідків тих чи інших дій (команд).

3_3_2 Логічне слідування

Завантажити презентацію можна тут.

А також – “створимо” власного динозавра, орієнтуючись на його опис. Наприклад:

  • Якщо сьогодні сонячно то в динозавра – два вуха, інакше – чотири
  • Якщо вчора йшов дощ, то намалюй динозавру ріжки

Варто додати власні “правила” малювання за схемою “Якщо – то”

Малюнок можна виконувати як на папері, так і в графічному редакторі (Paint / Word чи іншому доступному)

Якщо є співпраця з вчителем англійської мови, можна спробувати інтерактивну вправу з “побудови” динозавра (клацнути Start building та обирати різні частини тіла для динозавра, отримуючи пояснення щодо вибраних опцій).

ПОШУК ПРОПУЩЕНИЙ ДІЙ В ЗНАЙОМІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ

Які суперсили існують сьогодні?

Як оживити динозавра?

У цій темі шукаємо пропущені дії чи об’єкти, виправляємо помилки в алгоритмі, знаходимо закономірності.

3_3_3 Пошук пропущених дій

Завантажити презентацію можна тут.

А також пробуємо “оживити” динозаврів у проекті в середовищі Scratch (готові спрайти динозаврів доступні у Scratch 3)

Усі матеріали взяті тут.

Дивіться також “Модельну програму з інформатики для 3-го класу НУШ (+дві теми)” та “Зошит “Я досліджую світ” для 3-го пілотного класу (листопад)”

Титульне фото: автор – Wavebreakmedia, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення