Теми статті: базова освіта, вчителям, директорам, навчання доброчесності, початкова освіта
27 Жовтня 2020
6 533
0
Продовжуємо публікувати вправи, які розвиватимуть в учнів прагнення доброчесності.
Нижче пропонуємо вам чотири активності, які можна використовувати на уроках для навчання учнів бути доброчесними.
Усі завдання ми взяли з посібника Організації економічного співробітництва та розвитку:
education-for-integrity-webЩе три завдання дивіться за цим посиланням. Про те, що таке суспільна доброчесність і які є підходи до її вивчення в школі, дивіться тут.
Рівень освіти: початковий / базовий
Тривалість: 25 хвилин
Конкретна ціль навчання: учні можуть визначати та обговорювати способи, якими культура іноді може заохочувати корупційні дії
Спеціальні ресурси: цупкий папір і маркер
Попередні знання: визначення корупції
Кен: Корупція – це частина життя. Ми маємо прийняти, що ми нічого з цим зробити не можемо. Багаті завжди будуть корумпованими, а бідні завжди намагатимуться піти за ними. У будь-якому випадку, підкуп – це спосіб швидше зробити справи й дає змогу бізнесу діяти швидше.
Майя: Корупція – це частина нашого менталітету. Хоча може бути хтось, хто бореться з цим, боротьба – це марна трата часу. Будьмо реалістами, ми не могли би жити, якби відмовлялися бути частиною корупційного менталітету. Сподіваємось, багаті стають достатньо багатими, щоб якесь багатство дійшло до нас. Я також вважаю, що добре взяти трохи, як це роблять усі інші.
Джейсон: Це те, що я би назвав самоздійснювальним пророцтвом, і корумповані люди хочуть, щоби ми в це вірили. Особливо ті, хто на вищих посадах. Якщо ми вважаємо, що це неминуче, тоді ми всі будемо корумпованими. Я думаю, що у всіх суспільствах є певна корупція, але деякі суспільства набагато менше бажають її визнати й покарати багатьох, хто є корумпованим.
Еріка: Неважливо, це наш менталітет чи ні. Крім того, не має значення, є це великою чи дрібною корупцією; це однаково неправильно. Усі мають бути покарані однаково. Корумповані державні чиновники та корумповані люди в бізнесі - однакові. Вони тягнуть економіку донизу, і їх треба розглядати як терористів. Люди мають протистояти спокусам і бути готовими поставити під сумнів дії інших. На мій погляд, жодна людина, яка хоче пишатися своєю нацією, не може вчинити інакше.
Примітки:
Відповіді можуть бути різними.
Рівень освіти: початковий / базовий
Тривалість: 40 хвилин
Конкретна мета навчання: учні можуть усвідомити значення прозорості
Спеціальні ресурси: не потрібно
Попередні знання: шо таке ефективне управління, ведення діловодства та бюджет
Запитання:
Примітки:
Рівень освіти: початковий / базовий
Тривалість: 30 хвилин
Конкретна ціль навчання: учні можуть визначити наслідки корумпованих виборчих практик
Спеціальні ресурси: один аркуш цупкого паперу та маркер
Попередні знання: що таке демократія та її аспекти
Цитата:
На запитання, чи були ці гроші підкупом виборців, керівник кампанії відповів: ”Це не гроші для підкупу. Ми даємо гроші, щоби завадити виборцям піти до інших кандидатів, які можуть підкупити їх грошима. Ми знаємо, ким є наші потенційні виборці та прихильники, тому ми даємо їм гроші, щоби закріпити свою підтримку кандидату”.
Запитання:
Відповіді:
Рівень освіти: початковий / базовий
Тривалість: 30 хвилин
Конкретна ціль навчання: учні можуть розпізнавати конфлікт інтересів і пропонувати шляхи вирішення
Спеціальні ресурси: не потрібно
Запитання:
Ситуація 1. Старша школа Дукса
Найкраща учениця Західної середньої школи – Мері. Мати Мері – завідувачка кафедри математики та викладачка цієї школи. Її дядько – заступник директора. Наприкінці року всі старші працівники зустрічаються й обирають Мері на приз Дукса.
Відповіді:
Ситуація 2. Радник приходу
Комітет із розвитку приходу складається з шести членів. Пауліну, дружину радника приходу, усі жінки в жіночій групі обрали представницею жінок у комітеті з розвитку приходу. Поліна не була на засіданні жіночої групи, коли вони обрали її, хоча її запитали, чи готова вона бути представницею.
Відповіді:
Ситуація 3. Торт
Ваша мати має вирішити, кому вона віддасть останній шматок торта. Вона дать його вам чи вашій сестрі? Вона перевіряє, хто найкраще застелив своє ліжко.
Відповіді:
Ситуація 4. Контракт щодо мосту
Місцева влада хоче побудувати міст. Він попросив компанії надіслати листи, в яких вказана ціна на будівництво мосту. У комітеті, який обирає компанію, яка отримає контракт, є пан Грей. Сестра пана Грея – власниця компанії, яка надіслала листа.
Відповіді:
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – ArturVerkhovetskiy, Depositphotos
Проєкт “Навчання суспільної доброчесності в українській початковій освіті як довготривалий та ефективний інструмент подолати “побутову корупцію” реалізується у партнерстві з німецькою організацією ChildFund Deutschland (“Дитячий Фонд Німеччини”) за підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ)
Більше про проєкт читайте за цим посиланням.

Як прифронтове Запоріжжя та деокупований Бобрик перезавантажують дошкільну освіту: досвід участі в міні-EdCamp
Обговорення