Теми статті: базова освіта, вчителям, директорам, навчання доброчесності, початкова освіта
27 Жовтня 2020
6 145
0
Продовжуємо публікувати вправи, які розвиватимуть в учнів прагнення доброчесності.
Нижче пропонуємо вам чотири активності, які можна використовувати на уроках для навчання учнів бути доброчесними.
Усі завдання ми взяли з посібника Організації економічного співробітництва та розвитку:
education-for-integrity-webЩе три завдання дивіться за цим посиланням. Про те, що таке суспільна доброчесність і які є підходи до її вивчення в школі, дивіться тут.
Рівень освіти: початковий / базовий
Тривалість: 25 хвилин
Конкретна ціль навчання: учні можуть визначати та обговорювати способи, якими культура іноді може заохочувати корупційні дії
Спеціальні ресурси: цупкий папір і маркер
Попередні знання: визначення корупції
Кен: Корупція – це частина життя. Ми маємо прийняти, що ми нічого з цим зробити не можемо. Багаті завжди будуть корумпованими, а бідні завжди намагатимуться піти за ними. У будь-якому випадку, підкуп – це спосіб швидше зробити справи й дає змогу бізнесу діяти швидше.
Майя: Корупція – це частина нашого менталітету. Хоча може бути хтось, хто бореться з цим, боротьба – це марна трата часу. Будьмо реалістами, ми не могли би жити, якби відмовлялися бути частиною корупційного менталітету. Сподіваємось, багаті стають достатньо багатими, щоб якесь багатство дійшло до нас. Я також вважаю, що добре взяти трохи, як це роблять усі інші.
Джейсон: Це те, що я би назвав самоздійснювальним пророцтвом, і корумповані люди хочуть, щоби ми в це вірили. Особливо ті, хто на вищих посадах. Якщо ми вважаємо, що це неминуче, тоді ми всі будемо корумпованими. Я думаю, що у всіх суспільствах є певна корупція, але деякі суспільства набагато менше бажають її визнати й покарати багатьох, хто є корумпованим.
Еріка: Неважливо, це наш менталітет чи ні. Крім того, не має значення, є це великою чи дрібною корупцією; це однаково неправильно. Усі мають бути покарані однаково. Корумповані державні чиновники та корумповані люди в бізнесі - однакові. Вони тягнуть економіку донизу, і їх треба розглядати як терористів. Люди мають протистояти спокусам і бути готовими поставити під сумнів дії інших. На мій погляд, жодна людина, яка хоче пишатися своєю нацією, не може вчинити інакше.
Примітки:
Відповіді можуть бути різними.
Рівень освіти: початковий / базовий
Тривалість: 40 хвилин
Конкретна мета навчання: учні можуть усвідомити значення прозорості
Спеціальні ресурси: не потрібно
Попередні знання: шо таке ефективне управління, ведення діловодства та бюджет
Запитання:
Примітки:
Рівень освіти: початковий / базовий
Тривалість: 30 хвилин
Конкретна ціль навчання: учні можуть визначити наслідки корумпованих виборчих практик
Спеціальні ресурси: один аркуш цупкого паперу та маркер
Попередні знання: що таке демократія та її аспекти
Цитата:
На запитання, чи були ці гроші підкупом виборців, керівник кампанії відповів: ”Це не гроші для підкупу. Ми даємо гроші, щоби завадити виборцям піти до інших кандидатів, які можуть підкупити їх грошима. Ми знаємо, ким є наші потенційні виборці та прихильники, тому ми даємо їм гроші, щоби закріпити свою підтримку кандидату”.
Запитання:
Відповіді:
Рівень освіти: початковий / базовий
Тривалість: 30 хвилин
Конкретна ціль навчання: учні можуть розпізнавати конфлікт інтересів і пропонувати шляхи вирішення
Спеціальні ресурси: не потрібно
Запитання:
Ситуація 1. Старша школа Дукса
Найкраща учениця Західної середньої школи – Мері. Мати Мері – завідувачка кафедри математики та викладачка цієї школи. Її дядько – заступник директора. Наприкінці року всі старші працівники зустрічаються й обирають Мері на приз Дукса.
Відповіді:
Ситуація 2. Радник приходу
Комітет із розвитку приходу складається з шести членів. Пауліну, дружину радника приходу, усі жінки в жіночій групі обрали представницею жінок у комітеті з розвитку приходу. Поліна не була на засіданні жіночої групи, коли вони обрали її, хоча її запитали, чи готова вона бути представницею.
Відповіді:
Ситуація 3. Торт
Ваша мати має вирішити, кому вона віддасть останній шматок торта. Вона дать його вам чи вашій сестрі? Вона перевіряє, хто найкраще застелив своє ліжко.
Відповіді:
Ситуація 4. Контракт щодо мосту
Місцева влада хоче побудувати міст. Він попросив компанії надіслати листи, в яких вказана ціна на будівництво мосту. У комітеті, який обирає компанію, яка отримає контракт, є пан Грей. Сестра пана Грея – власниця компанії, яка надіслала листа.
Відповіді:
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – ArturVerkhovetskiy, Depositphotos
Проєкт “Навчання суспільної доброчесності в українській початковій освіті як довготривалий та ефективний інструмент подолати “побутову корупцію” реалізується у партнерстві з німецькою організацією ChildFund Deutschland (“Дитячий Фонд Німеччини”) за підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ)
Більше про проєкт читайте за цим посиланням.
Обговорення