Теми статті: вчителям, географія, матеріали для уроків
18 Вересня 2024
2 384
0
“Аж де та Антарктида!” – скажете ви. Ось, прямо за цим посиланням свіженька онлайн-екскурсія з української антарктичної станції “Академік Вернадський”. І її можна й треба інтегрувати в уроки географії.
Як живуть та працюють вчені на станції; що треба знати, аби потрапити в експедицію під час онлайн-екскурсії дітям розповіли полярники Сергій Якущенко та Назарій Цюпка. Цю безоплатну зустріч із гостями за 15 тисяч кілометрів від України організували ГО “Смарт освіта” у партнерстві з Національним антарктичним науковим центром в межах проєкту “Україна розмовляє англійською”.
А про те, як інтегрувати онлайн-екскурсію з антарктичної станції “Академік Вернадський” в уроки з “Новою українською школою” поділилася вчителька географії Алла Євтушенко:
“Антарктида – це не лише сучасність, а й багата історія. Відкриття цього континенту стало справжньою сенсацією, а подальші дослідження розкривали все нові таємниці цього загадкового місця. Сьогодні Антарктида – це територія міжнародного співробітництва, де вчені з різних країн об’єднують свої зусилля для вивчення цього унікального куточка планети”, – каже пані Алла.
У конспекті, який пропонує вчителька, містяться завдання, питання для дискусії, а також ідеї для бінарних уроків з фізики, англійської мови, історії, хімії та біології.
Тож з цього матеріалу ви дізнаєтеся:
Антарктиду вивчають у другому семестрі 7 класу, запланований обсяг – 2 години. Елементи онлайн-екскурсії, каже Алла Євтушенко, можна інтегрувати до тем:
За тиждень до вивчення теми “Антарктида” можна запропонувати учням і ученицям випереджальне завдання. Наприклад:
Перед переглядом онлайн-екскурсії на уроці учитель/ка може запропонувати учням і ученицям обговорити випереджальні завдання, які виконували учні.
Також на початку уроку, під час вивчення теми “Географічне положення та відкриття материка. Наукові дослідження”, можна обговорити з дітьми такі питання:
А ще Алла Євтушенко пропонує подискутувати з дітьми на тему – чому Антарктиду називають “царством вітрів і завірюхи”, “світовим холодильником”? Які ще погодні умови та кліматичні особливості можуть створювати перешкоди для роботи Starlink, який полярники використовують для зв’язку?
Далі пропонуємо низку завдань та проєктів для роботи на уроці.
Коли полярники на відео розповіли про свій побут, можна рекомендувати таке:
На моменті розповіді про дозвілля пропонуємо:
Використання онлайн-екскурсії під час уроків допоможе дітям сформувати міжпредметні зв’язки:
Для узагальнення та рефлексії можна запропонувати такі варіанти для обговорення/роботи в групах тощо:
1. Чому заборонено привозити тварин в Антарктиду?
Завдання:
2. Які особисті якості необхідні для роботи в Антарктиді? Які професії найбільш затребувані на станції? Як підготуватися до такої експедиції?
Завдання:
3. Які джерела енергії використовуються на станції? Які переваги й недоліки супутникового інтернету? Як розвиток технологій змінює життя полярників?
Завдання:
4. Які транспортні засоби використовуються для доставки людей і вантажів в Антарктиду? Які труднощі виникають під час морських подорожей в Антарктику? Як змінювалися маршрути й тривалість подорожей в різні історичні періоди?
Завдання:
5. Що таке полярне сяйво і як воно виникає? Як спостерігати полярне сяйво і які умови для цього необхідні? Які інші природні явища можна спостерігати в Антарктиді? Як полярники пристосовуються до полярного дня і полярної ночі? Які фізіологічні зміни відбуваються в організмі людини в умовах Антарктиди? Як забезпечується теплоізоляція будівель на станції?
Завдання:
6. Які медичні послуги надають на станції? Як організована евакуація хворих з Антарктиди? Які психологічні труднощі можуть виникати у полярників?
Завдання:
У такий спосіб інтеграція віртуальної екскурсії до Української антарктичної станції “Академік Вернадський” дасть змогу урізноманітнити урок з географії та на реальних прикладах показати учням і ученицям, як живуть та працюють полярники. А ще екскурсія наблизить цей далекий та холодний материк, що може зробити цікавішим вивчення формальних речей, типу географічного положення та кліматичних умов.
Довідково.
Проєкт “Україна розмовляє англійською” (у межах якого відбулася зустріч дітей з полярниками) – це безоплатні зустрічі англійською з волонтерами-носіями мови з різних куточків світу для дітей від 4 років. У межах проєкту відбуваються зіркові зустрічі з відомими кінорежисерами, фокусниками, дослідниками, науковцями та письменниками. Екскурсія антарктичною станцією “Академік Вернадський” відбулася за підтримки Національного антарктичного наукового центру.
Протягом зустрічі діти мали змогу подивитися, як влаштований побут полярників зсередини: “зайти” в робочі кабінети, їдальню, побачити на власні очі генератори та опріснювачі, що живлять станцію і роблять її повністю автономною. Також полярники показали зону відпочинку та найпівденніший бар світу “Фарадей”, що розташований на станції, а діти змогли поставити всі свої запитання після екскурсії. Нагадуємо, що знайти екскурсію можна за посиланням.
Більше про зіркові зустрічі та заняття англійською дізнавайтеся на каналі проєкту в Телеграм.
Катерина Бортняк, комунікаційна менеджерка, журналістка ГО “Смарт освіта”, спеціально для “Нової української школи”
Титульне фото: НУШ
Фото в тексті надали полярники Сергій Якущенко та Назарій Цюпка
Проєкт “Україна розмовляє англійською” здійснює ГО “Смарт освіта” у партнерстві з “Classrooms Without Walls”/Teachers for Ukraine.
Обговорення