Теми статті: батькам, вчителям, директорам, інтегроване навчання, НУШ, пілотні класи, початкова освіта
23 Квітня 2018
17 060
0
“Нова українська школа” публікує тридцятий тиждень Модельної навчальної програми для 1-го класу, а також навчально-методичні матеріали для неї.
Саме вони пілотуються в 100 школах по всій Україні цього навчального року.
Нагадаємо, що ми вже публікували матеріали для першого та другого тижнів навчання, для третього та четвертого, для п’ятого, шостого, сьомого, дев’ятого, десятого, одинадцятого та дванадцятого, а також тринадцятого і чотирнадцятого, п’ятнадцятого, шістнадцятого, сімнадцятого, вісімнадцятого, дев’ятнадцятого, двадцятого, двадцять першого, двадцять другого, двадцять третього, двадцять четвертого, двадцять п’ятого, двадцять шостого, двадцять сьомого, двадцять восьмого і двадцять дев’ятого. Окрім того, вже є навчально-методичний посібник “Порадник для вчителя”.
Також нагадуємо, що уряд затвердив новий Стандарт початкової освіти. Докладніше про цей документ читайте за цим посиланням.
Також читайте інтерв’ю з одним з авторів нового Стандарту початкової освтіи Романом Шияном.
Модельна програма та навчальні матеріали. Тиждень 30
Скачати файл можна за цим посиланням.
Ця Модельна програма та матеріали є результатом спільної праці фахівців з усіх регіонів України: учителів пілотних шкіл, тренерів з усіх областей України, авторів Державного стандарту початкової освіти, методистів.
Програма та матеріали до неї створені на основі Державного стандарту початкової загальної освіти.
Вони відповідають меті та ідейним засадам цього документу й реалізують загальні та конкретні очікувані результати, окреслені в ньому.
У пояснювальній записці до модельної навчальної програми зазначається, що її сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня й очікуваних результатів за галузями, які вчитель/вчителька реалізовуватиме впродовж тижня.
Більшість цих результатів має стратегічний характер, що й зумовлює їх повторюваність упродовж першого циклу навчання (1–2 класи) для формування вмінь і поглиблення знань учнів.
Ця навчальна програма розроблена на основі проблемно-пошукового підходу.
У рамках тижня окреслено ті проблеми/дослідницькі чи проблемні запитання, які стануть основою інтеграції та стрижнем освітнього процесу. На розсуд учителя/учительки ці проблемні запитання можна розглядати впродовж одного дня або ж у разі освітніх потреб чи посиленого інтересу дітей – упродовж двох днів.
Модельна навчальна програма містить завдання для педагога, які він ставить перед собою в рамках тижня, а також що мають знати й вміти учні (безвідносно до галузей) після розгляду проблемних запитань. В окремій таблиці подано очікувані результати тижня (за галузями).
У таблицях запропоновано більше видів навчальної діяльності, ніж передбачено інтегрованим курсом “Я досліджую світ”. Учитель/учителька на свій розсуд частину цих завдань може перенести в рамки окремих предметів відповідно до основного змісту завдання (математика, навчання грамоти, мистецтво) або ж вилучити це завдання, змінити чи замінити його на більш відповідне.
Кожен вид навчальної діяльності супроводжується докладним описом та орієнтовними навчально-методичними матеріалами для вчителів, призначеними заощадити час педагогів на пошуки. Електронна версія цих матеріалів допоможе збільшувати пропоновані ілюстрації, дописувати до них власні завдання, розмножувати матеріали для використання в класі. Багато запропонованих видів діяльності може бути розгорнуто до денного проекту.
Більшість навчально-методичних матеріалів ґрунтується на конструюванні знань, а не на відтворенні, що демонструє партнерський підхід до освітнього процесу, задекларований Концепцією “Нова українська школа”.
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – petrograd99, Depositphotos
Обговорення