Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Як ефективно підвищити кваліфікацію і залучити учнів до проєктів. Головне з міні-Edcamp’у в Недогарках

Як обирати програми й курси з підвищення кваліфікації, як зацікавити дітей навчанням та участю в проєктаї – ці теми обговорювали учасники міні-Edcamp у Недогарках (Полтавська область).

Читайте в статті про:

  • як заохотити учнів до проєктів;
  • джерела і способи підвищення кваліфікації педагога;
  • як зробити цікавими уроки фізики.

*Текст підготовлено в межах проєкту USAID_ВзаємоДія, мета якого – доброчесне українське суспільство з нульовою толерантністю корупції. Зокрема, проєкт розробив антикорупційні інструменти для уроків. Більше про них читайте за цим посиланням.

ЯК В УЧНІВСЬКИХ ПРОЄКТАХ ПОЄДНУВАТИ СВОБОДУ ВИБОРУ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Цю сесію провела Оксана Данилова, учителька географії школи №144 Києва, координаторка всеукраїнських та міжнародних молодіжних громадських ініціатив.

“Дітям цікаві ті проєкти, в яких вони залучені безпосередньо і які будуть бачити інші люди”, – зазначає пані Оксана.

Приклад кулінарного проєкту, в якому брали участь учні 11 класу

Для проєкту потрібен географічний сюжет, який би містив такі аспекти як здорове харчування, традиції і, власне, географію.

Потрібно:

  • принести на урок овочі, дошки, ножі;
  • вигадати салат;
  • подумати, як цей салат можна поєднати з географією (де вирощують ці овочі найбільше, країна походження, країни-імпортери тощо);
  • креативна ідея (пригостити цим салатом своїх друзів із певних країн, своїх родичів з інших міст і сіл України тощо);
  • учні самостійно роблять салат, знімають і монтують відео.

Перед переглядом ролику для розвитку критичного мислення й уваги можна поставити два запитання:

  1. В яку пору року готували салат? Наведіть аргументи.
  2. Під час монтажу ролику, який кадр забули вставити?

Цей проєкт посів перше місце на одному з фестивалів, присвяченому захисту прав споживачів КНЕУ.

“Головне – знати, для чого й кого ми робимо цей проєкт. Коли ви залучаєте не тільки середовище – школу, вчителя – а виходите за межі класу чи школи, це корисно для всіх. Для дорослих важливо побачити, що школа змінилась. А діти бачать: те, що вони роблять – не тільки для оцінки”, – каже Оксана Данилова.

Поради вчителям:

  • Не варто боятися конкурсів.
  • Діти активно долучаються до проєктів, коли завдання зрозуміле всім, доступне й швидко робиться самими учнями.
  • Екранні мистецтва для дітей зараз дуже важливі, тому просіть їх частіше робити відео.
  • Потрібно власним прикладом показувати дітям важливість накопичення соціальних контактів у житті людини.

БУТИ В ТРЕНДІ: ДЖЕРЕЛА І СПОСОБИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

Сесію провів Іван Іванов, керівник Центру нової освіти, засновник платформи “Уміти”.

“Якщо потрібно просто навчитися для себе – варіантів багато (Youtube-канали, будь-які онлайн-курси, корисні статті, обмін досвідом із колегами тощо). Якщо при цьому потрібна фіксація підвищення кваліфікації (сертифікат) – доведеться врахувати чинні вимоги згідно з Порядком підвищення кваліфікації, – каже пан Іван.

Під час вибору освітнього провайдера треба звернути увагу на таке:

  • зрозуміти, що вам потрібно й навіщо (які напрями, що у вас зміниться після навчання?);
  • хто навчає (хто ці люди, чи мають відношення до освіти і як давно?);
  • “вік” провайдера (організація створена нещодавно і про неї мало що відомо чи працює вже давно?);
  • відгуки тих, хто пройшли навчання;
  • чи буде навчання ефективним (наприклад, якщо в програмі багато теорії і мало практики або засилля пишномовних фраз – навряд);
  • чи дотримується провайдер усіх вимог МОН (наявність навчальної програми, облік сертифікатів і публічний реєстр із ними тощо);
  • чи погодиться ваша педрада врахувати сертифікат від обраного провайдера;
  • адекватна ціна (варто порівнювати подібні пропозиції навчання в різних провайдерів і їхні ціни; не завжди найдорожче – найкраще й не завжди безплатне – якісне);
  • опановуйте цифрові технології.

ЗУСТІЧ ІЗ “МАГІЧНОЮ” НАУКОЮ

Оксана Білобров, вчителька фізики й інформатики Кременчуцької гімназії №20, провела присвятила виступ тому, як можна зацікавити дітей своїм предметом через експерименти.

“Перший урок будь-якого предмету в школі завжди хвилює як учнів, так і вчителів. Адже саме на ньому формується зацікавленість новим предметом, а в подальшому – розуміння науки загалом”.

Свої уроки фізики пані Оксана починає зі знайомства з “магічною” фізикою.

Фокус із монетою, яку треба дістати сухою з невеликої тарілки з водою

Що потрібно: склянка, папір та сірники.

Алгоритм дій:

  • Підпалити папірець у склянці.
  • Різко перевернути її і поставити в тарілку з водою поряд із монеткою.
  • Коли папірець погасне, повітря в склянці не буде, створиться вакуум і вода під зовнішнім тиском заповнить склянку.
  • Як результат – монета на дні тарілки залишиться сухою.

Фокус із бокалом, який співає

Що потрібно: бокал, бажано кришталевий, наповнений не більше як наполовину водою.

Алгоритм дій:

  • Вмочити у воду вказівний палець і почати водити ним по краю бокала, не відриваючи та трішки прискорюючи рух.
  • Тоді діти почують звук, який може звучати в різній тональності, залежно від об’єму води та швидкості рухів.

Пояснення цьому просте: тертя, яке виникає в бокалі під час руху пальця по його вінцям, та сам бокал із водою, який слугує резонатором для звуку.

Фокус із вареним яйцем, яке може стояти вертикально

Що потрібно: варене яйце й щіпка солі.

Алгоритм дій:

Учитель заздалегідь підсипає трішечки кам’яної солі під яйце. Саме це дає кращий ефект для створення рівноваги яйця завдяки додатковій силі тертя спокою.

Ольга Головіна, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – IgorVetushko, Depositphotos

Ця публікація стала можливою завдяки підтримці американського народу через Агентство Сполучених Штатів з міжнародного розвитку (USAID). Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю громадської організації “ЕдКемп Україна” і необов’язково відображає погляди USAID чи Уряду Сполучених Штатів.

Матеріали за темою

Обговорення