Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Як організовано дистанційне навчання в київській школі. 16 пунктів

Ми стали мобільними – і це заслуга цього навчального року. Це – позитив, який можна винести з пандемії й локдауну. Аби організувати дистанційне навчання, треба просто мати бажання. Однак бажання керівника недостатньо. Має бути робота команди – як мінімум, 3–4 однодумці”, – каже директор Навчально-виховного комплексу №141 “ОРТ” Юрій Кіньков.

“Нова українська школа” поговорила з ним про те, як організовано дистанційне навчання в його школі, як і навіщо використовують методи контролю й чому зручно працювати за методикою перевернутого класу.

ЯК ОРГАНІЗОВАНО НАВЧАННЯ

Нині в Києві і старша, і початкова школи навчаються дистанційно. У школі є спеціальний розклад на випадок, коли діти навчаються дистанційно.

Механізм такий: початкова школа зазвичай навчається з 9:20 ранку, а 5–11 класи з 10-ї. Це пов’язано з тим, що коли всі діти навчалися в школі, директору треба було розвести потоки.

Як усе працює:

  1. Розклад заповнили в табличці Exсel. Там є розклад класу, прізвище кожного вчителя і дві колонки для синхронної та асинхронної форм. Якщо людина працює в синхронній формі, то надає посилання на Zoom-конференцію в табличці. Якщо йдеться про асинхронну форму, вчитель фіксує, на якій платформі працюватиме.
  2. Перший механізм контролю. У школі розподілений режим чергування адміністрації. Маючи посилання на уроки в таблиці, вони можуть подивитися, чим займається кожний клас на уроці. Йдеться про навантаження, якість проведення уроків, скільки дітей підключаються.

Це має в якийсь спосіб контролюватися. Ми перевіряємо не вчителів, а навпаки – намагаємося захистити всіх учасників освітнього процесу”, – говорить Юрій Кіньков.

  1. З розкладом можуть ознайомитися батьки. Класні керівники надсилають розклад класу в батьківську групу класу в соцмережах. За бажанням, батьки можуть долучитися до онлайн-уроків. За словами Юрія Кінькова, іноді й батьки слухають те, що він пояснює. Це, каже, – нормально.
  2. Другий механізм контролю. Кожен член адміністрації закріплений за кафедрою. Наприклад, Юрій координує фізиків і математиків. Він як другий викладач підв’язаний до онлайн-платформи кожного класу.

Так, я можу перевірити обсяг завдань, матеріалу, що пропонують дітям на уроці, які зворотний зв’язок, обсяг контрольних робіт і як їх перевіряють”.

  1. Донор виділив гроші на те, щоби школа придбали для філологів, математиків і початкової школи Айпади з графічним редактором, зі стилусами. Коли діти надсилають учителям виконані завдання через Google-клас, вони мають можливість перевіряти їх так само, як перевіряють зошити.

Ми надсилаємо назад учням виправлені роботи з оцінкою – і діти бачать, за що отримують бал. Проблема з тим, що діти не розуміють, за що отримують оцінку, виникла ще рік тому. Бо бал за розв’язання тестів – не завжди об’єктивний. Тому, якщо в шкіл є можливість працювати з донорами чи грантами, чому би ні”, – говорить Юрій Кіньков.

  1. У школі надають техніку учням і учителям у користування. Люди, які беруть техніку додому, пишуть розписку про тимчасове користування, оскільки це – обладнання, що перебуває на балансі школи.
  2. Домашні завдання фіксують або в Google-класі, або задають усно під час уроку.

Ми намагаємося зменшити обсяг домашніх завдань, бо діти весь день працюють за комп’ютерами і втомлюються. У мене в класі інша ситуація, бо, хочешне хочеш, усі складають ЗНО з математики. Утім, з інших предметів рекомендуємо давати завдання для самоконтролю в невеликому обсязі і влаштовувати їх, використовуючи асинхронні уроки, якщо вони є”.

  1. Для мене найбільш дієвий метод викладання – методика перевернутого класу. Наприклад, за 2 дні до уроку або в переддень директор завантажує теоретичний матеріал і практичний порадник для уроку в Google-клас, доступ до якого мають діти, у яких він викладає математику.

Інформацію компонує з різних джерел, бо якістю підручників не задоволений і давно не використовує їх на уроках. Учні повинні щось прочитати і, якщо можуть, розібратися.

Тоді на уроці оголошує тему й починає з обговорення, що діти зрозуміли, а що – ні. Так дізнається, що найперше треба пояснити. Окрім того, якщо учням щось незрозуміло, вони можуть напередодні пошукати в Google відповідь. В ідеальному варіанті, діти знають, про що йтиметься на уроці, і готуються до цього. Так, у середньому 70% класу зазвичай ознайомлюються з темою, яку вивчатимуть.

Для того, щоби пояснювати матеріал на уроці, Юрій користується фліпчарт-дошкою, яку, каже, чудово видно у вебкамері.

Я сам не очікував, що це так класно піде. Далі ми розбираємо приклади. Якщо в мене часу обмаль, то я заздалегідь виставляю на екрані розв’язані завдання. Звісно, я роблю акценти на тому, де можуть виникнути питання. Після уроку я надсилаю ці матеріали в Google-класі”, – пояснює Юрій Кіньков.

  1. Урок триває 30 хвилин. За словами Юрія, до цього в школі прийшли самі, а потім з’явилися поради МОН. Якщо учням щось не зрозуміло, вони можуть домовитися з учителями й наступні 15 хвилин педагог працюватиме в режимі індивідуальних консультацій.
  2. У початковій школі періодично відбуваються руханки. Фізкультура також відбувається в онлайн-режимі.
  3. У школі рекомендують, аби всі діти були з увімкненими камерами, але все залежить від якості інтернету вдома. Тому проблем немає, якщо камера вимкнена.
  4. За словами директора, навантаження на онлайн-уроках не може бути таким, як на офлайн. Адже онлайн-урок триває менше, ніж звичайний, та відбувається в іншій формі.

Якщо на офлайн-уроках учителі можуть виділити 10–15 хвилин для розв’язування завдань, а потім їх розбирати, то тут я даю це на асинхронну частину або як завдання для самопідготовки. Наступний урок починаю з того, що ми це розбираємо. Знову ж таки, усе залежить від матеріалу. 30 хвилин у Zoom і концентрація уваги змушують переглядати стандартні підходи до проведення уроків”.

  1. Зворотний зв’язок. Учні мають можливість залишати свої коментарі в Google-класі, надсилати повідомлення вчителям. Кожен учитель на них відповідає.
  2. Молодші класи працюють в електронному журналі. Також як експеримент так працюють 5–8 класи. Учителі не дублюють усе в журнал. 9–11 класи мають паперові журнали, і вчителі фіксують бали також в Google-класі.
  3. Контрольні роботи проводять в асинхронному режимі.

Я роблю 6–8 варіантів для контрольних робіт. В учнів є граничні терміни. Не може бути так, що вчитель задає завдання сьогодні й каже, щоби його виконали до 16-ї години. Як учень це зробить? У дітей є інші уроки. Або завдання треба робити під час асинхронного уроку, або треба здати до початку наступного уроку з цього предмету”, – говорить Кіньков.

  1. З батьками вже 2 роки працюють у режимі індивідуальних консультацій і не проводять батьківські збори. Якщо треба, питання вирішують у Zoom-конференції.

Марія Марковська, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – HayDmitriy, Depositphotos

Матеріали за темою

Обговорення