Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

1 Березня 2024

5 модуль “Національного проєкту: пишемо есе” вже на сайті

На сайті “Національного проєкту: пишемо есе” від ГО “Смарт освіта” для освітян з’явився новий модуль “Стіл Етвуд. Приєднання до розмови, що триває”. Нові матеріали, які допоможуть педагогам під час проведення занять з розвитку навичок письма, критичного мислення й читацької грамотності, зʼявлятимуться на платформі щотижня.

Ознайомитися з розробками, які містить п’ятий розділ, всі охочі можуть за посиланням.

Перші чотири модулі:

  1. “Регулярне письмо”;
  2. “Мета текстів та різновиди есе”;
  3. “Долучаємося до розмови: шукаємо дискусійні питання, судження і приєднуємося до розмови”;
  4. “Поєднуємо докази й тезу”

можна також переглянути на сайті за лінком.

П’ятий модуль “Національного проєкту: пишемо есе”, крім навчально-методичних матеріалів, містить 3 презентації для вчительства:

Завдяки методиці, запропонованій у новому розділі, учні й учениці зможуть покращити свої навички роботи з джерелами інформації, а також поглибити вміння писати власні коментарі про прочитане й створювати резюме тексту – короткий виклад його змісту своїми словами.

Для проведення уроків педагогам пропонується заздалегідь обрати тему й текст, якого стосуватиметься обговорення. А школярам і школяркам під час заняття необхідно буде написати парафраз того, про що говорить спікер/-ка й експерти/-ки.

Після цього учні й учениці мають узяти уявні стільці та долучитися до розмови, чи радше дискусії, за уявним круглим “Столом Етвуд” (за іменем його авторки – учительки й тренерки з письма Робін Етвуд). Учасники й учасниці обговорення мають розповісти про своє бачення проблеми й надати аргументи на підтвердження своєї думки. Крім того, концепція круглого столу передбачає, що під час полілогу важлива думка кожного присутнього й немає когось головного чи другорядного.

Наприкінці заняття педагог/-иня має запропонувати дітям написати вільне есе з теми заняття.

Завдяки цьому школярі й школярки зможуть не лише відточити навички письма (виокремлення головної думки, написання парафразу, тези та аргументів), але й покращити свої вміння критично мислити та поводитися доброчесно. Адже основне завдання учнів і учениць полягає в тому, щоб додати щось своє до розмови.

Довідково:

Матеріали напрацьовані командою розробників на основі інструментів, наданих National Writing Project (NWP) – американською організацією з 50-річною історією, яка об’єднує вчителів шкіл, викладачів університетів, дослідників та письменників. Матеріали, надані NWP, мають доказову ефективність у навчанні написання формальних есе. Їх використовують у школах США понад 10 років. Викладання за цими методиками покращує вміння учнів добирати докази з джерел на підтвердження своїх тез, структурувати текст, логічно та аргументовано письмово формулювати думку.

Національний проєкт: пишемо есе” здійснює ГО “Смарт освіта” за підтримки Grammarly, National Writing Project, Theirworld та Global Business Coalition For Education.

Читайте також: “ГО “Смарт освіта” презентує “Національний проєкт: пишемо есе”: що вже можуть використовувати вчителі”.

Титульне фото: авторка – Тетяна Терещук, Славутський ліцей


Обговорення