4 416
0
Понад 50% учнів, які навчалися торік у 6 та 8 класах, набрали від 15% до 50% тестових балів зі 100% можливих. Про це розповів Руслан Гурак, голова Державної служби якості освіти, під час Серпневої конференції.
(Нагадаємо, у травні відбулося загальнодержавне моніторингове дослідження учнів 6-8 класів з математики та української мови. У ньому взяли участь 280 закладів освіти з різних регіонів України – понад 5 000 учасників з кожного предмета).
Частина учнів виконувала тести на платформі ВШО зі школи, частина онлайн, приєднувалися учні навіть з-за кордону та з тимчасово окупованих територій. Завдання розроблялися на основі Держстандарту базової і повної загальної середньої освіти 2011 року.
Для оцінювання результатів учнів використовували шкалу з 4 рівнів:
За 4-рівневою шкалою рівень досягнень учнів 6 класів з математики наразі такий:
Завдання стосувалися тем, які учні вивчали у 5 та 6 класах. Найскладніше учням далися завдання про геометричні фігури й величини. Ці теми якраз вивчалися наприкінці 4-го класу, коли діти через пандемію перейшли на дистанційне навчання. Найкраще впоралися шестикласники із завданнями, які стосувалися роботи з даними.
З української мови учні 6 класів мають такі результати:
Учні 8-х класів впоралися з математичними тестами:
Розподіл восьмикласників за рівнем досягнень з української мови:
“З математики учні краще впоралися із завданнями когнітивного виміру знання, ніж міркування, тобто коли тест стосувався знання правила та матеріалу, діти показали хороші результати, а як тільки з’являлися питання на логіку (застосування знань на практиці), це викликало труднощі, – зазначив Руслан Гурак. – Учням 8 класів тяжче далися завдання, які стосувалися теми синтаксису та пунктуації, які вивчаються якраз у 7 та здебільшого у 8 класі”, – додав Гурак.
Окрім цього, у ДСЯО повідомили, що на успішність виконання тесту вплинули ще й:
“Ми побачили, що війна та пандемія мали суттєвий вплив на результати навчання учнів. Перш ніж починати навчальний рік, можемо зробити певні висновки, який матеріал треба повторити, щоб плавно увійти у 7-й та 9-й клас”, – додав Руслан Гурак.
Невдовзі розгорнуті результати дослідження з’являться на сайті ДСЯО.
Як додав проєктний менеджер команди підтримки реформ МОН Василь Терещенко, скоро буде доступний аналогічний звіт дослідження навчальних досягнень учнів пілотних 6-х класів НУШ. За словами посадовця, “пілотники” показали подібні до викладених вище результати, однак різниця помітна в розподілі результатів з української мови: і низького рівня (майже немає), і високого (1%) досягло значно менше учнів, ніж у непілотних класах.
“Це означає, що діти в пілотних класах – порівняно рівномірна вибірка: якщо знають, то всі, якщо не знають, то теж дружно”, – додав Василь Терещенко.
Титульне фото: stock.adobe.com
Фото в тексті: ДСЯО
Обговорення