ГО “Смарт освіта” й онлайн-медіа “Нова українська школа” випустили дев’ятий епізод четвертого сезону подкасту “Дофамін для освіти”.
У новому випуску керівниця ГО “Смарт освіта” Галина Титиш разом із Русланом Шаламовим, Заслуженим вчителем України, кандидатом біологічних наук, співавтором Державного стандарту початкової, базової середньої й старшої профільної освіти, а також керівником перевірки природничої частини робіт у дослідженні PISA та вчителем біології в харківському науковому ліцеї “Обдарованість”, поговорили:
- чи справді рівень знань з біології в українських школярів і школярок цілком належний,
- та чому тоді результати НМТ суттєво кращі, ніж наші результати в PISA,
- а також торкнулися тем, який підхід до викладання біології продуктивніший і в чому проблеми з українськими програмами й сертифікаційними тестуваннями.
Прослухати епізод можна на сторінці (там є посилання на подкастинг-платформи й на попередні записи) або нижче.
Читайте текстову версію подкасту, якщо вам зручніше працювати з текстом.
У подкасті Галина й Руслан обговорили:
- яка ситуація з біологією в українського учнівства, адже за результатами НМТ видається, що все ок;
- чому в PISA з природничої галузі українські школярі відстають від своїх однолітків з інших країн на 1,5 року;
- підручники з природничих дисциплін;
- яка ситуація з біологією в “НУШ” або “Прийшли 7-класники НУШ. І ми чітко бачимо різницю”;
- чому “жоден авторський колектив програм для НУШ не зробив спробу щось змінити”;
- підхід до вивчення біології в школі, тобто чому в нас “рослини” – “тварини” –“люди”;
- чому співпраця між вчителями-предметниками дуже важлива;
- експерименти на уроках біології та чому учні знають про них переважно з розповідей вчителя;
- що робити батькам, які бачать, що дитина втрачає мотивацію вчити біологію;
- скільки % курсу шкільної біології не знадобиться дітям в реальному житті.
Читайте і слухайте епізоди третього й четвертого сезонів подкасту:
- “Укрупнення ЗВО, гранти для вступників, нові можливості для аспірантів і “відтік мізків””, – подкаст із Михайлом Винницьким, заступником міністра освіти і науки України;
- “Велика розмова з про читацьку грамотність українських школярів” – подкаст із Василем Терещенком, заступником директорки УЦОЯО, кандидатом філологічних наук, співавтором Державних стандартів базової й профільної середньої освіти, модельних програм інтегрованого мовно-літературного курсу “Українська мова, українська і зарубіжна література”, співавтором національних звітів PISA 2018 і 2022 років;
- Як говорити з учнями про політику та чому важливо формувати громадянську позицію підлітків ще зі школи – подкаст із Тимуром Демчуком, викладачем Демократичної школи “Майбутні”, автором першого і єдиного в Україні курсу з політології для підлітків, одним із авторів нового курсу “Захист України”, методологом проєкту “Змінотворці” та керівником корпоративних програм Києво-Могилянської бізнес-школи;
- “Хімію на НМТ здає 1% учасників” – чому так мало та як повернути дітям любов до предмета? Вийшов новий епізод подкасту “Дофамін для освіти” – подкаст із Наталією Зимою, вчителькою хімії хмельницького ліцею № 3 імені Артема Мазура та фіналісткою Global Teacher Prize Ukraine–2020;
- Чому інтегроване навчання важливе та чому його не варто боятися? – подкаст із Інною Дьоміною, науковицею, викладачкою й директоркою школи “Домініон”;
- “Нічого не вчив і отримав 180 балів” – міф чи реальність? – подкаст із Тетяною Вакуленко, директоркою Українського центру оцінювання якості освіти;
- Чому молоді вчителі (не) йдуть до школи? – подкаст із Владиславом Штегельським, учителем історії та автором і керівником проєкту MentorMe;
- Усе, що варто знати про реформу профільної середньої освіти в Україні – подкаст з Ігорем Хворостяним, генеральним директором директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України;
- Дитина з вашої школи втратила рідних через війну: чіткі рекомендації підтримки вчителям – подкаст із Наталією Подоляк, сімейною і дитячою психотерапевткою, супервізоркою програми “Діти і війна;
- Фізика в школі: чому в Україні проблеми з предметом і як це змінити – подкаст з Олександром Трилісом, заслуженим вчителем фізики та співзасновником школи “Базис”;
- Як допомогти дітям із ТОТ та з-за кордону повернутися в українську освіту – подкаст з Іванною Коберник, освітньою експерткою та співзасновницею ГО “Смарт освіта”;
- Нестабільний сон під час війни: як допомогти собі й дітям залишатися в тонусі – подкаст з Ольгою Масловою, філологинею, кандидаткою наук та авторкою каналу “Наукпопіл“;
- Як тренувати свій мозок в умовах стресу та чи допоможе в цьому зубріння віршів – подкаст із Наною Войтенко, професоркою, докторкою біологічних наук і нейрофізіологинею;
- Шкільна математика – чому потрібна всім та що не так з уроками математики в Україні – подкаст із Тарасом Павловим, учителем математики та викладачем Київської школи економіки;
- Освітні втрати й розриви: як розрізнити, виміряти і подолати – подкаст із Тетяною Вакуленко, очільницею Українського центру оцінювання якості освіти;
- Реальні результати НУШ та що потрібно робити для реформи прямо зараз – подкаст із Лілією Гриневич, міністеркою освіти і науки України 2016-2019 років.
Публікацію підготували за підтримки Представництва “Фонду Фрідріха Науманна за Свободу” в Україні. Фонд Фрідріха Науманна за Свободу – фонд ліберальної політики, що сприяє зміцненню свободи та гідності людини в усіх сферах суспільства. Докладніше за посиланням.
Титульне зображення: ГО “Смарт освіта”
Обговорення