Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

21 Лютого 2024

Четвертий модуль “Національного проєкту: пишемо есе” вже в мережі!

На сайті “Національного проєкту: пишемо есе” від ГО “Смарт освіта” для освітян вже доступний четвертий модуль “Поєднуємо докази й тезу”. Нові матеріали, які допоможуть педагогам розвивати в учнівства навички письма, критичного мислення й читацької грамотності, зʼявлятимуться на платформі щотижня.

Ознайомитися з розробками, які містить четвертий розділ, всі охочі можуть за посиланням.

Перші три модулі:

також доступні на сайті за лінком.

Четвертий модуль “Національного проєкту: пишемо есе” містить такі матеріали для вчительства:

  • презентацію розділу;
  • презентації “Що таке теза” (для базового та поглибленого рівнів);
  • планувальник для поєднання доказу й тези;
  • план-схему написання есе;
  • схеми речень для написання коментарів;
  • бланк для оцінювання учнями робіт однокласників і однокласниць;
  • формуляр для формувального оцінювання;
  • форму для рефлексії вчителя/вчительки й планування наступних кроків;
  • добірку текстів для учнів від 11 до 16 років;
  • добірку текстів і медіаматеріалів для школярів від 14 до 16 років;
  • нотатник.

Завдяки методиці четвертого модуля учні та учениці зможуть вибудовувати логічну структуру формального есе й навчитися широко розкривати тему. Адже, зазвичай, на початку роботи з дискусійним питанням школярі покладаються переважно на власні здогадки. У результаті засвоєння пропонованого матеріалу вони навчаться писати обґрунтовані тези, а також додавати коментарі до своїх тверджень, пов’язуючи докази з тезою.

Навчання за методикою четвертого розділу дасть змогу дітям і підліткам:

  • працювати з джерелами, які демонструють різні погляди на певне дискусійне питання;
  • поглибити вміння писати тези й твердження, які з’являються та розвиваються під час повторюваного читання, обдумування й письма;
  • переглядати тези/твердження під час глибшого занурення й дослідження суспільної проблеми;
  • розвинути критичне й творче мислення;
  • визначати докази й пояснювати важливість їхнього зв’язку з тезою;
  • поліпшити навички написання коментарів;
  • розвивати доброчесність через відпрацювання навичок роботи з джерелами й написання власних коментарів.

Загалом, методика, викладена в 4 розділі “Національного проєкту: пишемо есе” передбачає проведення циклу з восьми послідовних занять. Однак їх може бути більше (за рішення вчителя), якщо учням і ученицям знадобиться додатковий час для опанування певних навичок. Робота із модулем передбачає такий план дій:

  1. учні й учениці під час кількох ітерацій вільного письма пишуть те, що вже знають і розуміють щодо теми;
  2. школярі й школярки обговорюють у малих групах свої нотатки, ключові думки й бачення;
  3. учні й учениці читають збірку текстів на запропоновану тему, знаходять у них ключові слова й фрази, роблячи нотатки та коментарі;
  4. школярі й школярки створюють графік того, як тексти пов’язані між собою, і додають власне бачення до нього;
  5. діти пишуть тезу, добираючи до неї докази з матеріалів, які читали напередодні;
  6. учні пишуть чернетку есе: її читають однокласники й однокласниці автора/авторки та дають зворотний зв’язок;
  7. школярі/школярки готують другу чернетку, яку перевіряє вчитель/вчителька.

Довідково:

Матеріали напрацьовані командою розробників на основі інструментів, наданих National Writing Project (NWP) – американською організацією з 50-річною історією, яка об’єднує вчителів шкіл, викладачів університетів, дослідників та письменників. Матеріали, надані NWP, мають доказову ефективність у навчанні написання формальних есе. Їх використовують у школах США понад 10 років. Викладання за цими методиками покращує вміння учнів добирати докази з джерел на підтвердження своїх тез, структурувати текст, логічно та аргументовано письмово формулювати думку.

Національний проєкт: пишемо есе” здійснює ГО “Смарт освіта” за підтримки Grammarly, National Writing Project, Theirworld та Global Business Coalition For Education.

Читайте також: “ГО “Смарт освіта” презентує “Національний проєкт: пишемо есе”: що вже можуть використовувати вчителі”.

Титульне фото: ГО “Смарт освіта”


Обговорення