7 Листопада 2019

Діагностичне, формувальне, підсумкове – які види оцінювання у фінських школах

У фінських школах є чотири види оцінювання – діагностичне, формувальне, підсумкове та прогностичне.

Про це йдеться в статті “Нової української школи” про оцінювання у Фінляндії.

Діагностичне оцінювання. На початку навчання вчитель визначає рівень компетентностей учнів – вимірює початковий рівень, перевіряє, що діти вивчили раніше. Це вимірювання може бути тестом, бесідою, читанням зразка тощо. На основі результатів учитель може планувати викладання.

Формувальне оцінювання – відбувається під час навчання, сприяє кращим результатам учнів і ґрунтується на поставлених цілях. Його можна проводити як обговорення результатів оцінювання між учнем і вчителем, зустрічі з батьками і учнем. Формами формувального оцінювання є самооцінювання, оцінювання з боку однолітків. Наприклад, учні читають тексти в парах і дають одне одному конструктивний зворотний зв’язок щодо швидкості та акторської майстерності.

Підсумкове оцінювання – оцінювання рівня компетентності. Його проводять після вивчення модуля та по завершенні навчального року. Вчителі складають звіт наприкінці навчального року – як учень досяг поставлених цілей. Форму усного чи письмового звіту затверджує муніципалітет або школа.

Прогностичне оцінювання – попереджувальне. У його межах ставлять цілі на майбутнє навчання, спільно з учнем обговорюють, що і як вивчати в майбутньому, якої допомоги потребує дитина.

Детальніше читайте у нашій статті “Оцінювання – це навичка і завжди діалог. Фінський досвід”

Нагадаємо, оцінювання у фінських школах ґрунтується на 6 принципах.

“Нова українська школа”

Фото: автор – racorn, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber


Обговорення