Напишіть нам

Всі теми

7 Листопада 2019

Оцінювання є рівним: 6 принципів оцінювання у фінських школах

Вчителька і викладачка Школи підготовки вчителів Віккі Гельсінського університету Аня Хурінайнен-Косунен розповіла про 6 принципів оцінювання у школах Фінляндії.

Про це вона розказала під час тренінгу для тренерів та вчителів НУШ з обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.

“Оцінювання – це діалог і обов’язковий зворотний зв’язок між учителем, учнем та батьками, і він має бути спрямований на перспективу”, – вважає Хурінайнен-Косунен.

Вона назвала такі принципи оцінювання у фінських школах:

  • оцінювання є рівним;
  • оцінювання вимагає відкритості, співпраці та участі учнів;
  • оцінювання має бути систематичним і послідовним;
  • оцінювання є різноманітним, і його часто проводять;
  • оцінювання ґрунтується на цілях і критеріях;
  • оцінювання враховує вік і здібності учня.

Водночас, у фінських школах оцінювання не ґрунтується на особистісних характеристиках учня, школярів не порівнюють одне з одним, немає шкільних інспекторів (ніхто не оцінює ані школи, ані вчителів), а вчителі не оцінюють одне одного (проте можуть ділитися ідеями та давати фідбек), директори також не оцінюють вчителів, немає перевірки матеріалів або підручників.

Детальніше читайте у нашій статті “Оцінювання – це навичка і завжди діалог. Фінський досвід”

Нагадаємо, у фінських школах є чотири види оцінювання – діагностичне, формувальне, підсумкове і прогностичне.

“Нова українська школа”

Фото: автор – luminastock, Depositphotos

Цей матеріал підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені тут погляди жодним чином не можуть сприйматися як офіційна думка Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber


Обговорення