7 Листопада 2019

Оцінювання є рівним: 6 принципів оцінювання у фінських школах

Вчителька і викладачка Школи підготовки вчителів Віккі Гельсінського університету Аня Хурінайнен-Косунен розповіла про 6 принципів оцінювання у школах Фінляндії.

Про це вона розказала під час тренінгу для тренерів та вчителів НУШ з обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.

“Оцінювання – це діалог і обов’язковий зворотний зв’язок між учителем, учнем та батьками, і він має бути спрямований на перспективу”, – вважає Хурінайнен-Косунен.

Вона назвала такі принципи оцінювання у фінських школах:

  • оцінювання є рівним;
  • оцінювання вимагає відкритості, співпраці та участі учнів;
  • оцінювання має бути систематичним і послідовним;
  • оцінювання є різноманітним, і його часто проводять;
  • оцінювання ґрунтується на цілях і критеріях;
  • оцінювання враховує вік і здібності учня.

Водночас, у фінських школах оцінювання не ґрунтується на особистісних характеристиках учня, школярів не порівнюють одне з одним, немає шкільних інспекторів (ніхто не оцінює ані школи, ані вчителів), а вчителі не оцінюють одне одного (проте можуть ділитися ідеями та давати фідбек), директори також не оцінюють вчителів, немає перевірки матеріалів або підручників.

Детальніше читайте у нашій статті “Оцінювання – це навичка і завжди діалог. Фінський досвід”

Нагадаємо, у фінських школах є чотири види оцінювання – діагностичне, формувальне, підсумкове і прогностичне.

“Нова українська школа”

Фото: автор – luminastock, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber


Обговорення