Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

2 Вересня 2024

Для учнів 9–11-х класів запустили безплатну навчальну платформу з надолуження освітніх втрат: як скористатися

Для учнів і учениць 9–11-х класів створили безплатну Екосистему для надолуження освітніх втрат із 5 шкільних предметів:

  1. алгебри;
  2. геометрії;
  3. історії України;
  4. англійської мови;
  5. української мови.

Про це редакції “НУШ” повідомили одні з авторів ініціативи – Асоціація інноваційної та цифрової освіти.

Ознайомитися з функціоналом і можливостями платформи всі охочі можуть за посиланням.

Відеоінструкція для користування Екосистемою доступна тут.

Спочатку пандемія Covid–19, а потім повномасштабне вторгнення росії на територію України спричинили в українських школярів і школярок значні освітні втрати. Так, за даними міжнародного порівняльного дослідження PISA-2022, 15-річні українські підлітки відстають від однолітків у країнах своєї групи з читацької, математичної та природничої компетентностей у середньому на 1,5–2 роки. Крім того, за даними МОН, наразі близько 1 мільйона українських дітей не мають повноцінного доступу до офлайн-освіти.

Екосистема з надолуження освітніх втрат дає змогу учням і ученицям спочатку пройти тестування на основі штучного інтелекту й визначити свій рівень знань з кожного окремого предмета. Після цього алгоритм позначить зеленим, жовтим і червоним кольорами теми, які школяр (-ка) засвоїв (-ла) добре та яких потрібно приділити додаткову увагу.

Далі учень / учениця може самостійно опрацювати необхідні теми за допомогою інтерактивних кейсових уроків на порталі Екосистеми.

Навчання школярів і школярок на платформі відбувається на основі формату “перевернутого класу”. Його суть полягає в тому, що учні й учениці самостійно опрацьовують матеріал, а вчителі допомагають їм, виконуючи роль ментора, а не транслятора знань (цей принцип навчання зараз широко застосовують у США та країнах ЄС).

Як розповіли автори проєкту, в Екосистемі надолуження освітніх втрат також використовують інтерактивні кейсові уроки, які значно ефективніші за відеолекції, адже мають певний сюжет і персонажів, а також тестові питання, що вбудовані в урок.

У процесі навчання учні й учениці за потреби також можуть поставити свої питання вчителю-ментору. Для цього передбачили спеціальний модуль під назвою “Убер-Школа”.

“Упродовж уроку один учитель може одночасно та ефективно взаємодіяти з учнями різних класів, які 8090% матеріалу опановують самостійно й запитують про допомогу тоді, коли мають конкретне питання. На нього вчитель відповідає індивідуально в процесі заняття. Також завдяки тестуванню на основі штучного інтелекту, який вбудований в Екосистему, учнів і учениць можна обʼєднати за рівнем знань, що ще більше підвищує ефективність навчання”, – розповів Анатолій Ігнатович, координатор освітніх проєктів ЮНІСЕФ.

Нарізі Екосистема з надолуження освітніх втрат функціонує в 16 Цифрових освітніх центрах, у 3 областях України:

  • Одеській;
  • Миколаївській;
  • Херсонській.

Згодом систему можуть розширити й на інші регіони, особливо ті, де очне навчання поки неможливе через безпекові умови.

Читайте також: “Підготовка до ЗНО/НМТ: старшокласників запрошують на безплатні онлайн-курси”.

Титульне фото: Асоціація інноваційної та цифрової освіти


Обговорення