Ініціатива “Без бар’єрів” опублікувала Дослідження доступності міських просторів.
Про це пише Освіторія.
Дослідники сконцентрувалися на пошуку проблем доступності, з якими стикаються маломобільні особи. Також вони дослідили державні норми, щоби виявити, які проблеми залишилися неврегульованими.
Найпоширеніші архітектурні проблеми шкіл пов’язані з їх входами та виходами. Вони створюють багато проблем для людей на колісних кріслах та батьків із дітьми на колясках:
- Неправильні пандуси. Часто їх нема, замість них дві рейки або вони надто круті для комфортного підйому.
- Важкі двері – дуже незручні, бо їх складно відчиняти й не завжди можна втримати. Також небезпечні потужні автодовідники дверей та відсутність кнопки автоматичного відкриття з можливістю фіксації.
- Двері з високим порогом. Найчастіше такий поріг мають протипожежні двері.
- Вужчий за нормовану ширину прохід у дверях. Через надто вузький прохід маломобільні люди можуть взагалі не потрапити в приміщення.
Окрім цих проблем, дослідники виявили ще такі проблеми з доступністю в школах:
- Відсутня тактильна плитка. Вона необхідна біля входів до будівлі, сходів у підвальні приміщення та приямків. Без тактильної плитки в просторі може бути незручно та небезпечно людям із порушенням зору.
- Шкільні майданчики, на яких зовсім нічого робити, або елементи, які взагалі можуть бути небезпечними для дітей.
- Ресурсні кімнати без місць для перепочинку, які вкрай необхідні маломобільним людям, особливо якщо вони мають додаткову ношу, наприклад, для батьків з дітьми, велосипедистів та людей старшого віку.
Ці проблеми є не лише в закладах освіти, а на всіх територіях населених пунктів. Дослідники зобразили їх на інфографіках:
Повністю дослідження дивіться в документі:
Дослідження доступності міських просторів
Завантажити PDF
Читайте також: Інклюзивний простір для навчання – приклади з українських шкіл
Раніше МОН спільно з ЮНІСЕФ представили інструмент для моніторингу рівня безпеки й комфорту в школі.
Усі ілюстрації: Скріншоти з дослідження
Обговорення