Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

18 Листопада 2021

Школи можуть перевірити свій рівень безпеки і комфорту – онлайн-інструмент

Школи можуть скористатися інструмент для моніторингу свого рівня безпеки й комфорту, що розроблений МОН спільно з ЮНІСЕФ.

Інструмент презентовано 17 листопада, пише Міністерство освіти і науки.

Аби скористатися онлайн-інструментом, школу потрібно зареєструвати на платформі АІКОМ.

“Йдеться не лише про дотримання санітарних норм і захищений простір, а і про забезпечення доброзичливого оточення, якісної освіти, рівних можливостей. Збільшення кількості шкіл з такими умовами покращить комунікацію між учнями і вчителями, підвищить активність і дасть змогу учням краще почуватися під час навчання”, – зазначив заступник Міністра освіти і науки Артур Селецький.

Інструмент “Експрес-оцінювання”, розроблений у межах концепції “Безпечна і дружня до дитини школа”, дає змогу перевірити такі показники:

  • Санітарні умови в закладі освіти:
    • свіжа питна вода;
    • чисті і теплі туалети;
    • доступне корисне харчування;
  • Рівність можливостей для всіх учнів, незалежно:
    • від їхньої статі;
    • соціального статусу;
    • культурного походження;
    • віросповідання;
    • стану здоров’я;
  • Якість освітнього процесу:
    • сприяння розвитку навичок та вмінь у всіх сферах;
    • забезпеченість навчальним планом і програмами відповідно до віку;
    • врахування індивідуальних особливостей учнів;
    • впровадження різних стилів навчання;
    • активне навчання й розвиток критичного мислення;
    • ознайомлення дітей з інформаційними технологіями;
    • розвиток у дітей життєвих навичок під час навчання;
  • Захист і піклування про учнів, вони убезпечені від:
    • ризикованої поведінки;
    • надзвичайних ситуацій природного, техногенного або соціального походження;
  • Залученість учнів, сімей та місцевих громад:
    • залученість батьківських комітетів та шкільного самоврядування до планування шкільних заходів;
    • надання освітніх послуг дорослому населенню, школа є освітнім центром громади.

Результати оцінювання школи дадуть змогу її директору визначити сильні та слабкі сторони й запланувати заходи з удосконалення.

Моделювання концепції “Безпечна і дружня до дитини школа” відбувалося протягом 2017–2021 років у ста пілотних школах Донецької та Луганської областей. У МОН зазначають, що школам-учасницям вдалося:

  • збільшити довіру до шкіл на рівні громади;
  • посилити партнерські взаємини між владою, учнями, батьками й освітянськими колективами;
  • зафіксувати, що діти відчули важливість їхніх думок для дорослих, а також побачили, як їхні пропозиції втілюються в життя, а не залишаються на папері;
  • збільшити громадську активність дітей, їхню зацікавленість у житті школи;
  • посилити практику ненасильницької комунікації серед учнів;
  • пересвідчитися, що педагоги набули навичок проєктної діяльності;
  • збільшити використання інтерактивних технологій, пожвавити обмін професійним досвідом.

МОН і ЮНІСЕФ планують поширювати досвід шкіл-учасниць на всі заклади загальної середньої освіти України. Для цього відбудеться навчання національних тренерів і буде розроблено типову програму підвищення кваліфікації практичних психологів, соціальних працівників та керівників закладів. Згодом національні тренери проведуть навчання для фахівців закладів освіти за цією програмою, моделюючи концепцію “Безпечна і дружня до дитини школа”.

Читайте також: Якою має бути шкільна охорона і хто має за це платити

Раніше ми писали, що МОН розробило рекомендації для педагогів щодо безпеки дітей у цифровому просторі.

Фото: автор – ArturVerkhovetskiy, Depositphotos


Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.