Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

16 Грудня 2021

Дослідження безбар’єрності міських просторів. Що виявили в школах

Ініціатива “Без бар’єрів” опублікувала Дослідження доступності міських просторів.

Про це пише Освіторія.

Дослідники сконцентрувалися на пошуку проблем доступності, з якими стикаються маломобільні особи. Також вони дослідили державні норми, щоби виявити, які проблеми залишилися неврегульованими.

Найпоширеніші архітектурні проблеми шкіл пов’язані з їх входами та виходами. Вони створюють багато проблем для людей на колісних кріслах та батьків із дітьми на колясках:

  • Неправильні пандуси. Часто їх нема, замість них дві рейки або вони надто круті для комфортного підйому.
  • Важкі двері – дуже незручні, бо їх складно відчиняти й не завжди можна втримати. Також небезпечні потужні автодовідники дверей та відсутність кнопки автоматичного відкриття з можливістю фіксації.
  • Двері з високим порогом. Найчастіше такий поріг мають протипожежні двері.
  • Вужчий за нормовану ширину прохід у дверях. Через надто вузький прохід маломобільні люди можуть взагалі не потрапити в приміщення.

Окрім цих проблем, дослідники виявили ще такі проблеми з доступністю в школах:

  • Відсутня тактильна плитка. Вона необхідна біля входів до будівлі, сходів у підвальні приміщення та приямків. Без тактильної плитки в просторі може бути незручно та небезпечно людям із порушенням зору.
  • Шкільні майданчики, на яких зовсім нічого робити, або елементи, які взагалі можуть бути небезпечними для дітей.
  • Ресурсні кімнати без місць для перепочинку, які вкрай необхідні маломобільним людям, особливо якщо вони мають додаткову ношу, наприклад, для батьків з дітьми, велосипедистів та людей старшого віку.

Ці проблеми є не лише в закладах освіти, а на всіх територіях населених пунктів. Дослідники зобразили їх на інфографіках:

Повністю дослідження дивіться в документі:

Дослідження доступності міських просторів

Завантажити PDF

Читайте також: Інклюзивний простір для навчання – приклади з українських шкіл

Раніше МОН спільно з ЮНІСЕФ представили інструмент для моніторингу рівня безпеки й комфорту в школі.

Усі ілюстрації: Скріншоти з дослідження


Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.