Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

19 Квітня 2023

ДСЯО презентувала дослідження якості освіти у 2022-2023 році: крім очікуваних негативних, є й позитивні тенденції

Державна служба якості освіти України презентувала дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022-2023 навчальному році.

Із повним текстом дослідження можна ознайомитися за посиланням.

Дослідники виокремили п’ять чинників, які вплинули на успішність школярів і школярок з початку повномасштабної війни:

  • обмежений доступ до освітнього процесу;
  • втрати в навчальному часі;
  • втрати в матеріально-технічному забезпеченні;
  • зміни в психологічному стані учасників освітнього процесу;
  • зміни в контингенті вчителів та учнів.

Аспекти впливу

Кожен із цих аспектів детально проаналізовано в дослідженні, враховано думку про якість освіти всіх учасників навчального процесу. Зокрема, бачення втрат у навчальному часі суттєво відрізняються в директорів шкіл і батьків здобувачів освіти:

Різниця у сприйнятті

Цікаво, що, крім очікуваних висновків про зниження якості освіти у зв’язку із зазначеними чинниками, є й певні позитивні зміни. Зокрема, аналітики зазначили, у школярів покращилися деякі специфічні “м’які навички”:

  • уміння розв’язувати проблеми,
  • критичне мислення,
  • уміння висловлювати власну думку усно,
  • оцінювання ризиків,
  • розуміння навчальних цілей.

Чого навчилися діти під час війни

Дослідження провели в грудні 2022 – січні 2023 року ДСЯО за підтримки ініціативи “Збереження доступу до шкільної освіти”, що впроваджується проєктом “Супровід урядових реформ в Україні” (SURGe).

Консультування щодо формування вибірки та відбору інструментів дослідження здійснювала соціологічна агенція Vox Populi.

Участь у дослідженні взяли 150 шкіл з усіх областей України. В онлайн-анкетуванні взяли участь такі категорії учасників навчального процесу:

  • керівники закладів освіти – 150 учасників;
  • учителі – 6 532 учасники;
  • батьки учнів/учениць початкової, базової та старшої школи) – 10 899 учасників;
  • учні/учениці (переважно десятикласники) – 4 324 учасники.

Збір даних тривав з 26 грудня 2022 року до 7 січня 2023 року.

Регіони, виокремлені в межах дослідження:

  • Захід: Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Хмельницька, Чернівецька області (47 закладів освіти);
  • Північ: м. Київ, Київська, Житомирська, Сумська, Чернігівська області (36 закладів освіти);
  • Центр: Вінницька, Кіровоградська, Полтавська, Черкаська області (19 закладів освіти);
  • Південь: Запорізька, Миколаївська, Одеська, Херсонська області (22 заклади освіти);
  • Схід: Дніпропетровська, Донецька, Луганська, Харківська області (26 закладів освіти).

Читайте також: “УЦОЯО оприлюднив дослідження про навчальні втрати в Україні”.

Зображення: Державна служба якості освіти


Обговорення