Команда підтримки реформ МОН рекомендувала практичні поради для уникнення стресових ситуацій під час організації часу дітей у дитячих сидках.
У документі зазначається, що дошкільнята протягом дня мають дуже насичений розклад активностей – від ігор, харчування і сну до навчальних занять. Перехід від одної активності до іншої іноді має відбуватися швидко, проте для дітей це створює дискомфорт.
Найбільш стресові (як для дітей, так і для вихователів) ситуації трапляються:
- коли дитина тільки приходить ранком і змушена “перемикатися” з домашніх на “садочкові” правила;
- коли починається навчальне заняття одразу після ігрового;
- під час так званої режимної діяльності, тобто виконання дій у певному порядку (отримання порції їжі, вмивання за порядком з іншими дітьми, вкладання тощо);
- у разі недотримання режиму дня та хаотичні й часті зміни в ньому;
- коли вихователь не попереджає заздалегідь про зміни в розкладі;
- коли треба довго чекати;
- за відсутності або недостатній сформованості (відповідно до віку) соціальних та комунікативних навичок;
- через фізичні чинники (втома, голод, погане самопочуття тощо).
Експертки зазначають, що подібних ситуацій можна уникнути або хоча б зменшити їхні негативні наслідки, якщо:
- Візуалізувати (картинки з відповідним підписом) режим дня для дітей та розмістити його в групі, а також звертати на нього увагу разом із дітьми під час ранкового кола.
- Дотримуватися режиму дня, але водночас залишатися гнучкими і йти за дітьми (наприклад, якщо вся група захоплена проєктом, треба дати можливість його завершити).
- Давати вербальні та невербальні підказки (наприклад, домовитися з вихованцями, що певна мелодія чи використання дзвоника буде сигналом до того, що група змінює активність).
- Запропонувати дітям допомогти одне одному (це має бути виключно добровільно).
- Чергувати спокійні та активні різновиди діяльності, щоби дати дітям перепочити або, навпаки, запропонувати фізичну та емоційну розрядку.
А також – завжди лишатися спокійними та позитивними.
Фото: автор –HayDmitriy, Depositphotos
Обговорення