Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

12 Лютого 2022

Зміна діяльності у садках без стресу для дітей – поради від експерток Команди підтримки реформ МОН

Команда підтримки реформ МОН рекомендувала практичні поради для уникнення стресових ситуацій під час організації часу дітей у дитячих сидках.

У документі зазначається, що дошкільнята протягом дня мають дуже насичений розклад активностей – від ігор, харчування і сну до навчальних занять. Перехід від одної активності до іншої іноді має відбуватися швидко, проте для дітей це створює дискомфорт.

Найбільш стресові (як для дітей, так і для вихователів) ситуації трапляються:

  • коли дитина тільки приходить ранком і змушена “перемикатися” з домашніх на “садочкові” правила;
  • коли починається навчальне заняття одразу після ігрового;
  • під час так званої режимної діяльності, тобто виконання дій у певному порядку (отримання порції їжі, вмивання за порядком з іншими дітьми, вкладання тощо);
  • у разі недотримання режиму дня та хаотичні й часті зміни в ньому;
  • коли вихователь не попереджає заздалегідь про зміни в розкладі;
  • коли треба довго чекати;
  • за відсутності або недостатній сформованості (відповідно до віку) соціальних та комунікативних навичок;
  • через фізичні чинники (втома, голод, погане самопочуття тощо).

Експертки зазначають, що подібних ситуацій можна уникнути або хоча б зменшити їхні негативні наслідки, якщо:

  1. Візуалізувати (картинки з відповідним підписом) режим дня для дітей та розмістити його в групі, а також звертати на нього увагу разом із дітьми під час ранкового кола.
  2. Дотримуватися режиму дня, але водночас залишатися гнучкими і йти за дітьми (наприклад, якщо вся група захоплена проєктом, треба дати можливість його завершити).
  3. Давати вербальні та невербальні підказки (наприклад, домовитися з вихованцями, що певна мелодія чи використання дзвоника буде сигналом до того, що група змінює активність).
  4. Запропонувати дітям допомогти одне одному (це має бути виключно добровільно).
  5. Чергувати спокійні та активні різновиди діяльності, щоби дати дітям перепочити або, навпаки, запропонувати фізичну та емоційну розрядку.

А також – завжди лишатися спокійними та позитивними.

Фото: автор –HayDmitriy, Depositphotos


Обговорення