9 217
0
Школам з низьким рівнем освіти потрібно не зменшувати кількість дітей у класах та збільшувати кількість вчителів, а залучати кваліфікованіших педагогів.
Про це йдеться у дослідженні Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) щодо успішності учнів, повідомляє “Освіторія Медіа”.
Зокрема, дослідження показує, що учні в Японії, Південній Кореї чи Фінляндії мають рівні можливості у навчанні. Це зумовлено тим, що професія вчителя в цих країнах є значимою та добре оплачується.
Також, згідно з PISA, є кореляція між країнами з високою успішністю учнів та високою кваліфікацією вчителів. Зазначається, що в успішних в обох випадках державах педагогів постійно залучають до тренінгів та заохочують до саморозвитку.
Окрім того, мало учнів хочуть стати вчителями. Серед школярів з тих країн, які брали участь у дослідженні PISA в 2015 році, цей показник ставив 4,2%. Водночас в країнах, де педагоги отримують вищу зарплатню, більше хлопців хотіли би викладати в майбутньому.
Раніше дослідження PISA показало, що більші витрати на освіту не гарантують вищої якості навчання.
Нагадаємо, в Україні завершився основний етап дослідження якості освіти PISA. У 2018 році провідною галуззю для оцінювання стала читацька грамотність. Також тестування PISA у 2018 році включало розділ “глобальна компетентність”, який перевіряє уміння учнів зрозуміти та оцінити різні погляди на світ.
Дослідження PISA за 2006 та 2009 роки показали, що учні, які мають несприятливі передумови для навчання, не приречені показувати низькі результати.
Країни, в яких багатьох учнів залишають на другий рік, відраховують та переводять в іншу школу, показують нижні результати тестів PISA. Також кращі результати показують учні з країн, де школи мають більшу автономію щодо змісту навчання й системи оцінювання.
У середньому в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку 15-річні дівчата на 11% частіше за хлопців хочуть працювати в органах законодавчої влади, бути високопосадовцями, менеджерами й професіоналами.
Окрім того, Український центр оцінювання якості освіти підготував посібники “PISA: читацька грамотність“, “PISA: природничо-наукова грамотність“ та “PISA: математична грамотність“.
Читайте також переклади тез досліджень PISA “Як булінг впливає на рівень навчання”, “Як оплачувана робота впливає на успішність дітей у школі” та “Як заняття спортом впливають на успішність дітей у школі”.
Фото: автор – geralt, Pixabay
Обговорення