28 044
0
Залученню молодих учителів і учительок у школи може сприяти, зокрема, покращення якості педагогічної освіти в університетах, переосмислення підходів до сертифікації та підвищення кваліфікації педагогів.
Про це під час презентації проєкту “MentorMe” розповіла ексміністерка освіти і науки України та проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка Лілія Гриневич.
Під час заходу освітні експерти також назвали найпоширеніші проблеми, розвʼязання яких сприяло б залученню молодих фахівців у школи. Докладніше читайте за посиланням.
Лілія Гриневич додала, що окремої уваги в Україні потребує переосмислення підготовки майбутніх вчителів і вчительок у закладах вищої або професійної освіти. “Якщо педагогічна складова номінальна, нецікава, базується лише на теоретичних аспектах і в ній не відчуваються тренди сьогодення, зокрема щодо реформи “НУШ”, це, без сумніву, демотивує майбутніх учителів”, – зазначила Гриневич.
Також вона розповіла про досвід держав, де вчителювати можуть особи з освітнім рівнем не нижче магістра. Така модель, зокрема, функціонує у Швейцарії. Відповідне рішення, як додає ексміністерка, підіймає освітній рівень вчителя, адже студенти ЗВО “заходять у педагогічну програму” з певним рівнем зрілості. “Педагогічними є саме магістерські програми. Усі вступають на бакалавра за різними спеціальностями, а тоді, якщо вони хочуть іти в педагогіку, викладати, треба пройти ще педагогічну магістерську програму”, – додала освітня експертка.
Окрім цього, Лілія Гриневич розповіла про досвід підвищення кваліфікації педагогів на прикладі Сінгапуру (нагадаємо, що за результатами останнього міжнародного дослідження PISA-2022, учні Сінгапура показали найкращі результати володіння базовими компетентностями). Лише на рік сінгапурські вчителі відвідують 100 годин курсів підвищення кваліфікації. Щоправда, таке навчання, за словами Гриневич, повністю оплачене й зарезервоване в робочому часі вчителів.
“Професія вчителя для того, щоб він був у тренді, для того, щоб він розумів, як реагувати на зміни, потребує постійного натхнення і вдосконалення. Коли людина має виділений і оплачений час на це, можливості вчитися в інших і ділитися досвідом, тоді в неї є спосіб поглянути на рутину по-іншому”, – додала вона.
Докладніше про проєкт “MentorMe”, який спрямований на підвищення престижності роботи в школі й полегшення входу в професію для молодих учителів і учительок, читайте за посиланням.
Читайте також: “Проблеми й потреби молодих учителів: чому молодь покидає професію (докладна аналітика)”.
Титульне фото: скриншот з презентації проєкту “MentorMe”
Обговорення