19 940
0
Система оплати праці українських учителів зараз є занадто складною. Зокрема, крім базової ставки, існує 52 надбавки / доплати / підвищення, які педагоги й педагогині можуть отримувати за тих чи тих умов.
Про це під час презентації дослідження “Нова українська школа” в 5–6-х класах: виклики впровадження” розповів заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків. Ознайомитися з повним текстом дослідження та коротким брифом усі охочі можуть за посиланням.
За його словами, така система нарахування заробітної плати педагогів є непрозорою. А тому вчителі не можуть прогнозувати її розмір.
Андрій Сташків також наголосив, що згідно зі “Стратегічним планом діяльності МОН до 2027 року”, оновлення системи оплати праці вчителів є одним із пріоритетних напрямів роботи міністерства на найближчі роки.
“Одночасно це буде відбуватися з переосмисленням системи оцінки професійного розвитку вчителя та системи атестації, для того, щоб вони більше відповідали сучасним потребам і очікуванням”, – додав він.
Однак, за словами заступника міністра освіти і науки, в умовах обмеженого державного бюджету й воєнного стану в державі, коли левова частка коштів спрямована на Сили оборони, говорити про значне збільшення зарплат педагогів неможливо.
Андрій Сташків нагадав, що цьогоріч усе ж заплановане збільшення на 20% видатків на зарплати вчителям у межах підвищення розміру мінімальної заробітної плати.
Він також зазначив, що минулого року Уряд України повернув фінансування реформи “Нова українська школа”. Зокрема, кошти, які залишилися, громади зможуть використати цьогоріч. Також у 2024 році Кабінет Міністрів України підтримав рішення про виділення ще 1,5 мільярда гривень освітньої субвенції.
“Зокрема, субвенція передбачає 400 тисяч гривень на 1 пілотний клас НУШ. […] Ми працюємо над тим, щоб матеріально-технічне забезпечення класів базової школи, які навчаються за програмою “НУШ”, досягло рівня початкової школи”, – додав він.
UPD: Термін “надбавок” у тексті замінено на “надбавки / доплати / підвищення”.
Читайте також: “Як вчителі середньої школи розуміють формувальне оцінювання: результати дослідження”.
Титульне фото: скриншот із презентації дослідження “Нова українська школа” в 5–6-х класах: виклики впровадження”
Обговорення