Напишіть нам

Всі теми

20 Серпня 2020

Київ звернувся до МОН: є низка законодавчих та фінансових питань через пандемію, які треба вирішити

Департамент освіти і науки Києва звернувся до Міністерства освіти і науки з проханням врегулювати освітні законодавчі та фінансові питання, спричинені пандемією COVID-19.

Звернення опублікували на fb-сторінці департаменту.

На думку освітнього департаменту столиці, українське законодавство потребує вирішення таких законодавчих питань:

  • делегування директорам шкіл права організовувати навчання з використанням “змішаних форм навчання” та технологій дистанційної освіти у період перебування регіону в “жовтій” і “помаранчевій” зонах, враховуючи особливості закладу та стан захворювання на COVID-19;
  • надання директорам шкіл (педколективам) права змінювати режим роботи (або коригувати його (тривалість уроків) у межах змішаних форм навчання, щоб оптимізувати використання коштів на зарплатню);
  • дозвіл на здійснення тематичного / семестрового / річного оцінювання фізкультури, трудового навчання, образотворчого мистецтва, музики, основ здоров’я та окремих предметів варіативної складової не за 12-бальною шкалою, а – “зараховано / не зараховано” у разі проведення понад 50% уроків дистанційно;
  • надання чітких рекомендацій щодо тривалості та кількості уроків, що проводяться онлайн;
  • можливість пересування працівників у приміщенні закладу в захисних щитках / прозорих пластикових захисних масках без використання одноразових або тканинних захисних масок;
  • регламентація особливостей організації змішаного навчання та впровадження його нормативного визначення;
  • поширення норми щодо чисельності груп до 20 осіб (рекомендація МОН) для вишів під час “помаранчевого рівня небезпеки” на школи;
  • дозволити розподіл класів на групи для вивчення всіх предметів (для класів з кількістю учнів 28 осіб; або якщо площа класу менша за встановлені нормативи із розрахунку на 1 учня);
  • функціонування під час карантину обмежень груп подовженого дня як клас-групи (з кількістю учнів менше 30) для зменшення контактів учнів між класами;
  • розробити механізм оплати праці педагогів, які працюють за дистанційною та змішаною формами навчання;
  • ввести мораторій на перевірки фінансової та іншої діяльності шкіл та управлінь освіти під час карантину, спричиненого COVID-19.

Водночас, департамент просить міністерство звернутись до уряду про надання цільової субвенції з державного бюджету на:

  • підтримку організації освітнього процесу для дітей із вразливих груп населення та педагогів під час організації дистанційної та змішаної форм навчання (видатки на закупівлю ґаджетів, підключення до інтернету, оплату праці педагогів тощо);
  • на оплату праці вчителів під час вимушеного поділу класів на групи та організації додаткового навчання з учнями, які отримали особливі прогалини у навчанні; технічним працівникам – за збільшення кратності проведення дезінфікувальних заходів та зон прибирання.

Ознайомитись із листом повністю можна в документі нижче:

Щодо окремих питань організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень

Завантажити документ

Нагадаємо, т.в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет заявив, що місцеві бюджети можуть використати 7,7 мільярда гривень залишків освітньої субвенції на організацію дистанційного навчання. Проте, як визнали потім в МОН, ці гроші використовувати не можна до кінця року. Детальніше про це читайте тут.

Також освітній омбудсмен просить уряд виділити субвенцію на подолання наслідків COVID-19 в освіті.

Фото: автор – Scott Graham, Unsplash

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber, а також Telegram для учнів


Обговорення