Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

12 Травня 2023

Міністр освіти і науки представив кроки МОН для подолання гендерного розриву в оплаті праці

11 травня відбулася презентація Національної стратегії подолання гендерного розриву в оплаті праці в Україні на період до 2030 року.

Про це повідомляє Міністерство освіти і науки України.

Міністр освіти і науки Оксен Лісовий повідомив, що зменшення розривів в оплаті праці тісно повʼязане із подоланням професійної сегрегації за ознакою статі на ринку праці. Цього можна досягнути завдяки створенню умов для рівного доступу дівчат, наприклад, до STEM-освіти, професійно-технічних спеціальностей за професіями загальнодержавного значення, інших спеціальностей, де дівчата й жінки є недостатньо представленими.

Команда Міністерства освіти і науки запроваджує такі кроки для досягнення гендерної рівності:

  • збір та аналіз статистичних даних, розподілених за статтю;
  • забезпечення антидискримінаційних стандартів та експертизи освітнього контенту, підтримка модельних освітніх програм із гендерно чутливим компонентом, розроблення пілотних алгоритмів запобігання гендерно обумовленому, зокрема сексуальному, насильству, реагування на нього; створення в закладах освіти більш безпечного середовища для жінок та дівчат;
  • проведення у закладах освіти тренінгів, семінарів та курсів, підтримка галузевих наукових досліджень, залучення фахівців із гендерної проблематики до обміну досвідом і створення мереж взаємодії та співпраці для формування середовища, вільного від стереотипів та упереджень у сфері гендерної професійної сегрегації;
  • запровадження інформаційних кампаній щодо підвищення обізнаності про проблеми сегрегації в освіті і професії та шляхи їхнього подолання, створення майданчиків для широкого експертного та суспільного обговорення проблем і їхнього вирішення;
  • допомога закладам освіти залучати фахівців та додаткове фінансування для реалізації проєктів з антидискримінаційним підтримувальним компонентом;
  • налагодження партнерства з іншими органами державної влади, що реалізують зазначену політику для комплексного вирішення проблеми;
  • здійснення моніторингу.

Як ідеться у повідомленні, на початку передвоєнного навчального року 2020/2021 найбільший гендерний паритет був за такими напрямами підготовки:

  • журналістика,
  • гуманітарні науки,
  • біологія,
  • культура і мистецтво,
  • соціальна робота,
  • охорона здоровʼя,
  • сфера обслуговування,
  • освіта і педагогіка.

Проте в таких напрямах підготовки, як електрична та механічна інженерія, електроніка та телекомунікації, автоматизація та приладобудування, а також транспорт, жінки не були достатньо представлені.

Читайте також: “Підліткам пропонують скористатися телеграм-ботом для підвищення гендерної грамотності”.

Фото: Міністерство освіти і науки України 


Обговорення