Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

1 Жовтня 2017

Міністр освіти про спротив системи і перепідготовку вчителів: “Цього слона треба їсти окремими шматочками”

Уже цього року буде підготовлено перших 20 000 вчителів, які у 2018-му почнуть викладати в перших класах нової 12-річної школи. Вони будуть працювати за новим стандартом і стануть тими “агентами змін” в освіті, які втілюватимуть шкільну реформу.

Про це заявила міністр освіти Лілія Гриневич в інтерв’ю виданню “Fathersclub”.

“Спротив системи – це найбільший виклик реформі. Адже ця система дуже велика – 440 000 вчителів. Неможливо перепідготувати всіх одночасно. Це можна зробити рік за роком, як буде втілюватися Нова українська школа. Готуємо вчителів, які набирають перший клас. Потім, наступного року – наступних вчителів, які набирають новий перший клас. І такими хвилями по 20 000 вчителів”, – розповіла Лілія Гриневич.

Саме так, поступово, і долатиметься спротив системи, переконана вона.

“Цього слона треба їсти окремими шматочками. По-перше, під час реформи підтримати найкращих, щоб вони не почували себе білими воронами. По-друге – підготувати 20 000 вчителів, які в наступному році почнуть викладати в першому класі нової, 12-річної школи. Вони будуть працювати за новим стандартом. Частину цих вчителів ми вже підготували влітку цього року”.

Водночас, Гриневич зазначила, що існує проблема перепідготовки в інститутах післядипломної освіти, адже там немає людей, які можуть навчити для цих цілей.

“Тому ми пішли іншим шляхом. Зараз ми вже завершуємо роботу над дистанційним курсом, який буде вчити вчителів новим методам навчання. Ми його зробимо доступним для всіх. Адже це може бути цікаво також для людей, які перевели дітей на домашнє навчання”.

Як повідомила пані міністр, це – курс із сучасних методик проблемно-пошукового навчання, завдяки яким дитина не втрачає інтерес до навчання, а навпаки, його розвиває. Кінцева мета – формування в дитини іншого типу мислення.

“Але проблема в тому, що далеко не всі вчителі знають методи для такого навчання. Це не щось неосяжне чи занадто складне. Ними може оволодіти кожен учитель, якщо він цього прагне. Нам дуже важливо від авторитарної, радянської педагогіки перейти до педагогіки партнерства. Ми живемо зовсім в іншому суспільстві, з іншими правилами й тому нам потрібна інша школа”, – зазначила Лілія Гриневич.

Вона окремо підкреслила, що перші вчителі, що пройшли перепідготовку, йшли за своєю волею. “Це для мене принципово. Мені пригадується відгук одного з досвідчених педагогів: “Мені так прикро, що я всі ці 20 років не знала, що можна в такий спосіб працювати з дітьми”.

“Це значить, що зміни можливі. Є педагоги, які хочуть змінитися. А далі система буде видавлювати тих, хто не змінюється. Потрібен час і критична маса таких, як кажуть “агентів змін”, – переконана Лілія Гриневич.

Крім цього, після дистанційного курсу вчителі пройдуть ще один очний курс на базі інститутів післядипломної освіти. Міністерство освіти вже готує спеціально тренерів з цих методик: “Ми зібрали команду людей, які вже працюють за цими методиками і які мають вже досвід роботи з дорослими. Вони підготують 60 тренерів для України, які потім зможуть на базі інститутів післядипломної освіти готувати нових вчителів”.

Для тих вчителів, хто вже володіє новими методиками, у новому законі “Про освіту” передбачено добровільну сертифікацію.

“Ті, хто успішно пройдуть цю сертифікацію, отримають 20% надбавки до своєї зарплати. Таким чином ми хочемо виявити цих вчителів, агентів змін, та підтримати їх”, – підсумувала пані міністр.

Титульне фото: автор – Štefan Štefančík, Unsplash


Обговорення