Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

12 Грудня 2024

МОН розробило рекомендації для проведення атестації педагогів у поточному навчальному році

Міністерство освіти і науки України оприлюднило рекомендації для проведення у 2024–2025 навчальному році атестації педагогів. Їх розробили згідно з оновленим Положенням.

Ознайомитися з документом директори, вчителі й члени атестаційних комісій різних рівнів можуть нижче або за посиланням.

Згідно з рекомендаціями, педагоги, які не були включені до списків працівників, що підлягають черговій атестації, можуть подати атестаційній комісії заяву з відповідним проханням до 20 грудня. Це можна зробити як особисто, так і в електронному вигляді.

Водночас атестаційні комісії самостійно визначають перелік документів, які педагоги мають подати для проходження атестації (про стаж педагогічної роботи, наявний ступінь освіти тощо), та ухвалюють рішення про необхідність й доцільніст вивчення практичного досвіду вчителів. Утім, Положення про атестацію не передбачає написання та обов’язкове подання наукових робіт, статей, підручників для присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії / педагогічного звання.

У МОН також пояснили, що педагогічні звання найперше присвоюють педагогам, які:

  • упроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології, здійснюють наставництво, супервізію;
  • беруть участь у процедурах і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти;
  • є переможцями, лауреатами регіональних, всеукраїнських, міжнародних фахових конкурсів, змагань тощо;
  • підготували переможців регіональних, всеукраїнських, міжнародних олімпіад, конкурсів, змагань тощо.

У рекомендаціях освітяни й освітянки також знайдуть інформацію про те:

  • який термін повноважень атестаційної комісії;
  • як додати до складу атестаційної комісії представників первинних або територіальних профспілкових організацій;
  • як і хто може створювати атестаційні комісії;
  • як провести атестацію педагогічного працівника філії закладу загальної середньої освіти;
  • які особливості присвоєння кваліфікаційних категорій педагогам, які мають освітньо-науковий / освітньо-творчий ступінь вищої освіти, науковий ступінь або вчене звання;
  • які особливості присвоєння кваліфікаційних категорій педагогам, які не мають педагогічної освіти, але мають стаж роботи в одній із галузей економіки;
  • у яких випадках можливе присвоєння педагогічного звання або кваліфікаційної категорії без дотримання послідовності;
  • чи зберігаються педагогічні звання і кваліфікаційні категорії в разі переведення педагога в інший заклад освіти або на іншу посаду в тому ж закладі освіти.
67596baf8eded613748254 (1)

Читайте також:

Титульне фото: freepic.com


Обговорення