Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

26 Липня 2017

МОН відкрило додаткове обговорення інтегрованого курсу з природничих наук для 10-11 класів

На онлайн-платформі EdEra запустили додаткове відкрите обговорення інтегрованого курсу з природничих наук для 10-11 класів.

Про це повідомила радник Міністра освіти Іванна Коберник на своїй сторінці у Facebook.

Взяти участь в обговоренні можна тут. Оскільки члени робочої групи МОН розділилися, до обговорення пропонується 4 інтегрованих курси. У кожного з цих курсів є свій модератор (представник авторського колективу), який має враховувати пропозиції учасників обговорення або пояснювати їхню недоречність.

Також в обговоренні є модератор-координатор – незалежний від авторських колективів експерт, методист Хмельницького інституту післядипломної педагогічної освіти Віктор Гудзь. Його завдання – стежити за прозорістю і коректністю процесу обговорення“, – зазначила Іванна Коберник.

За словами радниці міністра, зміни до програм 10-11 класів буде запроваджено з 2018-2019 навчального року в режимі пілотування. Інтегрований курс “Природничі науки” буде доступний для вибору шкіл чи класів гуманітарного профілю.

Вона також повідомила, що запровадження курсу з природничих наук передбачене чинним Державним стандартом базової та повної середньої освіти. До 9 класу учні отримають базові знання з усіх предметів, а в 10-11 класах буде запроваджено профілізацію – діти зможуть поглиблено вивчати предмети, що знадобляться їм у подальшому професійному житті.

У випадку з природничими науками школярі поглиблено вивчатимуть предмети гуманітарного профілю, а фізику, хімію, біологію, географію, астрономію, екологію – за бажанням у формі інтегрованого курсу.

“У принципі, це непоганий підхід – якби тогочасний міністр освіти Табачник тоді ж, коли наказав розробляти цей Держстандарт у 2011 році, не скасував 12-річну школу. Бо профільна школа за 2 роки – нереально, а ось трирічна профільна старша школа є в більшості західних розвинених країн і довела свою ефективність”, – зазначила Коберник і додала:

Ще більш нереально і нечесно змушувати дітей у старших класах вчити всі предмети з однаковою глибиною й інтенсивністю. […] Більшість вчить поглиблено те, до чого лежить душа, і робить вигляд, що вчить те, до чого душа не лежить. Є й ще гірший варіант: якщо дитині не пощастило, і вчителі її школи переконані, що саме їхній предмет найважливіший, без дискусій, – дитина через надмірний тиск просто втрачає інтерес до навчання від слова “зовсім”.

Нова Українська Школа

Фото: автор – João Silas, Unsplash


Обговорення