1 222
0
У Харківській метрошколі офлайн зараз навчаються 2 196 учнів і учениць. Ще 108 тисяч дітей з усього світу здобувають освіту в харківських ЗЗСО дистанційно.
Про це під час Міжнародної освітньої офлайн-конференції “Kharkiv: Education Under Ground”, яку організувала ГО “Я І МОЯ ШКОЛА”, повідомив міський голова Ігор Терехов.
Харківщина – єдиний регіон України, де заклади освіти працюють у дистанційному форматі вже 5 рік поспіль. Зокрема, спочатку перехід в онлайн-режим був викликаний пандемією Covid-19, а зараз безпековою ситуацією через повномасштабне вторгнення росії.
Так, за словами директорки Департаменту освіти і науки Харківської міської ради Ольги Деменко, наразі в місті пошкоджено 248 закладів освіти, а це 56% від їхньої загальної кількості.
Однак дистанційне навчання не здатне повноцінно замінити учням і ученицям живе спілкування з учителями й однолітками, негативно впливає на соціалізацію, мотивацію та емоційний стан дітей і підлітків, а також на якість засвоєння ними знань.
Тому, аби повернути школярів і школярок в офлайн, 4 вересня 2023 року в Харкові відкрили метрошколу, яка діє на 5 станціях “підземки”.
Зокрема, як зазначили представниці адміністрації Харківського ліцею № 28 Ольга Ляпунова та Анастасія Провоторова, на початку роботи метрошколи був створений чекліст для батьків з покроковим алгоритмом зарахування дітей до цього закладу освіти, а підвезення учнів і учениць до незвичайної школи відбувається автобусом (за маршрутом, який затвердили поліція й Департамент освіти).
У кожному класі метрошколи працюють по 2 педагоги та практичний психолог. До освітнього процесу також залучені керівники приватних ЗЗСО, тьютори й тьюторки.
Однак, метрошкола все ж не може забезпечити повноцінне офлайн-навчання, а тому функціонує в змішаному режимі. Тобто частина уроків однаково відбувається онлайн.
Ігор Терехов також нагадав, що в Харківському метрополітені 15 січня 2024 року відкрили дитячий садочок, який відвідують 680 дітей (із 3 000), які мають піти до школи 1 вересня 2024 року.
Однак, як вважає, директорка ліцею імені Данила Дідіка Світлана Проценко, “метрошкола – це бренд, який символізує людей, здатних виходити з будь-якої скрутної ситуації”. Але і метрошкола, і підземні школи, на жаль, не є повноцінними закладами освіти. На її думку, тільки загальний доступ до бомбосховищ здатний збалансувати нинішнє становище.
“Було чітке розуміння: навчання та соціалізація для дітей понад усе. Навіть понад страх. Проте наразі ми вимушені констатувати, що можливості метрошколи вичерпані й варто рухатися далі”, – зазначив Ігор Терехов.
Читайте також: “Чому Харків зміг, а Запоріжжя – ні?”: у Запоріжжі планують відкрити підземні школи”.
Титульне фото: shkola.obozrevatel.com
Обговорення