Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

27 Січня 2023

“Не як тебе звати, а звідки ти” – дослідження про проблеми адаптації дітей ВПО в нових школах

З 25 листопада по 22 грудня 2022 року освітня фундація GoGlobal з допомогою дослідницької компанії Gradus Research провела опитування серед учителів, директорів та заступників директорів українських шкіл. У центрі уваги були й проблеми адаптації внутрішньо переміщених учнів і необхідна допомога вчителям, зміни в портреті учня, професійне вигорання освітян та їхня потреба у психологічній допомозі.

Про це повідомили на пресконференції-презентації результатів дослідження “Освітній фронт. Вплив війни на освітян”.

Дослідження провели через самозаповнення анкет у мобільному додатку. В опитуванні взяли участь 241 учасник/учасниця (з категорії освітян, що працюють).

Зокрема, опитані вказали, що 75% дітей мають ознаки когнітивного прояву стресу, 24% дітей виявляють тривожність і стурбованість, 75% мають відчуття страху.

Вияви стресу в дітей

Більшість учителів зазначила, що діти дуже швидко подорослішали: це позитивно з погляду національної самоідентифікації і формування патріотизму, але разом із тим є ознакою тривожного стану. Закономірно, що в сучасних школах значно збільшилася потреба в роботі психологів.

Стрес та психологічні травми школярів

Психологи потрібні, зокрема, і для допомоги в адаптації дітей ВПО. На пресконференції зазначили, що серед проблем, про які публічно не говорять, є булінг таких дітей у нових навчальних закладах.

Адаптація дітей ВПО

Інші проблеми у роботі з дітьми ВПО:

  • такі школярі мають психологічну травму (вчителі потребують інформації, як працювати з цими дітьми);
  • учням важко наздогнати шкільну програму;
  • у них знижена мотивація до навчання (утім, організатори дослідження зазначають, що це загальний тенденція, яка стосується не лише ВПО);
  • учителям незрозуміло, як надавати першу психологічну допомогу.

Про булінг та конфлікти між учнями говорить мало хто з опитаних учителів – однак б’ють на сполох батьки, шкільні психологи, представники ГО, що працюють з ВПО на місцях. Показовим є факт, що часто в першу чергу учні запитують у “новенького”, не як його чи її звати, а звідки він чи вона родом.

За даними дослідження, учителі потребують для роботи з ВПО

  • психологічних тренінгів щодо того, як допомогти учням;
  • організації систематичної роботи з батьками;
  • співпраці зі шкільними психологами на місцях (учителі хочуть самі контролювати свою класну аудиторію, а не повністю делегувати роботу з учнями психологам);
  • зменшення навантаження у шкільному процесі.

Читайте також: “Діти ВПО: юридична й психологічна адаптації на новому місці”.

Слава Україні!

Героям слава!

Переможемо!

Фото: титульне – oksixx, Depositphotos, у тексті – організатори дослідження 


Обговорення