4 613
0
Міжнародні дослідження демонструють, що на якість освіти й на становлення дитини з усіх чинників найбільше впливає саме постать вчителя/вчительки та методи викладання, які він чи вона застосовує.
Про це під час презентації проєкту “MentorMe” розповіла ексміністерка освіти і науки України та проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка Лілія Гриневич.
“Ми можемо мати прекрасну школу з прекрасними умовами, але якщо там не буде вчителів, які здатні співпрацювати з дитиною, співпереживати їй, виводити на відповідні навчальні результати, не буде тої перспективи, яку має дати людині освіта”, – наголосила вона.
Згідно з даними ДНУ “Інститут освітньої аналітики”, середній вік українського вчителя чи вчительки – 46,1 року. Щороку кількість педагогів до 30 років у закладах освіти зменшується. Зокрема, учителів, стаж яких від 1 до 3 років, наразі лише 5% від загальної кількості.
“Питання зарплати важливе, і вона на вході має бути релевантною до того, що отримують більш досвідчені вчителі. Досвід має значення, але базова ставка має бути такою, щоб для людини був сенс заходити в професію”, – додав член комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Роман Грищук.
Таку думку має й менеджерка освітніх проєктів Ярослава Мозгова. Зокрема, Ярослава вважає, якщо програма підготовки майбутніх учителів буде пронизана цінностями “НУШ”, найімовірніше в Україні з’явиться більше охочих працювати за нею.
“За ці 7 років багато змінилося, і якщо програма ЗВО буде адаптуватися до того, що відбувається в середній школі, а випускники матимуть змогу подивитися на нові українські класи – це буде додаткова цінність”, – переконана Мозгова.
Як додав Роман Грищук, часто можна зустріти думку, що вчителька чи вчитель мають відповідати конкретному образу й транслювати його, зокрема, і поза межами професійної діяльності.
“І тут виникають питання. Учителька молода – 20-30 років – веде активне життя … На неї накладається тиск, що батьки учнів, наприклад, зайдуть в Instagram і подивляться, який вона там має вигляд. Або вона задумується, чи можна жартувати в Тік-тоці тощо”, – зазначив він.
Докладніше про проєкт “MentorMe”, який спрямований на підвищення престижності роботи в школі й полегшення входу в професію для молодих учителів і учительок, читайте за посиланням.
Читайте також: “Проблеми й потреби молодих учителів: чому молодь покидає професію (докладна аналітика)”.
Титульне фото: скриншот з презентації проєкту “MentorMe”
Обговорення