Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

27 Березня 2024

Освітні експерти назвали наскрізні проблеми впровадження реформи НУШ у 2021–2023 роках

Впровадження Державного стандарту базової середньої освіти у 5–6 класах і його пілотування в 7 класі супроводжується певними складнощами. Деякі з них характерні для навчальних предметів окремих освітніх галузей, тоді як інші є наскрізними, тобто охоплюють всі шкільні дисципліни.

Про це йдеться в аналітичній записці “Перезавантаження реформи “Нова українська школа”: упровадження нового змісту базової середньої освіти”, яку підготували фахівці Аналітичного центру Університету Грінченка “ОсвітАналітика”.

Докладніше ознайомитися з переліком проблем, які притаманні конкретним освітнім галузям, а також можливими варіантами їхнього розвʼязання можна за посиланням.

  • Серед складнощів, з якими стикається впровадження “НУШ” у всіх освітніх галузях, експерти виокремлюють відсутність у методичних рекомендаціях для авторів / укладачів модельних навчальних програм вимог вказувати індекси обов’язкових результатів навчання, які визначає оновлений Державний стандарт. А це, своєю чергою, ускладнює встановлення відповідності цих програм вимогам Державного стандарту.
  • Педагоги, за твердженням фахівців, часто зупиняють свій вибір на тих варіантах, які мають мінімальні відмінності від програм, складених на основі попередніх стандартів загальної середньої освіти. Цікаво, що таким програмам надавали рекомендаційний гриф, хоча в них автори часто не враховували, наприклад, компетентнісний підхід.
  • Крім того, деякі проєкти модельних навчальних програм “НУШ” отримали гриф несвоєчасно (після початку навчального року). Тому вчителі пілотних шкіл фізично не могли їх обрати (а згодом – і вчителі у масовому впровадженні).

Тяжіння педагогів і педагогинь до більш “звичних” модельних програм, на думку фахівців, також обумовлене тим, що:

  • типова освітня програма не спонукає до створення збалансованих освітніх програм, які включали б використання нових, зокрема, інтегрованих, рішень;
  • педагоги й педагогині через відсутність фінансування не змогли пройти підвищення кваліфікації для впровадження навчання за оновленим Стандартом;
  • заклади освіти не забезпечені навчально-методичними матеріалами, які необхідні для впровадження інноваційних рішень, зокрема, йдеться про підручники й посібники.

Крім того, вчителі надають перевагу підручникам, зміст яких теж майже не відрізняється від надрукованих за попереднім Стандартом. Зокрема, це підтверджують результати дослідження ““Нова українська школа” в 5–6-х класах: виклики впровадження”, яке провела ГО “Смарт освіта”. Ознайомитися з ним докладніше можна за посиланням.

Читайте також: “Проміжні результати пілотних класів НУШ – які інсайти виявило дослідження”.

Титульне фото: ГО “Смарт освіта”; Київська гімназія №75


Обговорення