Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

27 Січня 2023

Понад половина опитаних учителів відчуває професійне вигорання: результати дослідження

За результатами дослідження Go Global з допомогою дослідницької компанії Gradus Research 54% вчителів відчувають власне професійне вигорання. На основі опитування організатори дослідження підсумували проблеми й потреби вчителів у роботі з учнями в умовах постійної загрози під час воєнного стану.  

Результатами опитування поділилися на пресконференції “Освітній фронт. Вплив війни на освітян”.

Зокрема, крім власного професійного вигорання, з 241 опитаних

  • понад 70% вчителів спостерігають професійне вигорання у своїх колег;
  • 54% освітян зізнаються, що потребують психологічної допомоги для себе;
  • 80% освітян зазначили, що навантаження збільшилося після повномасштабного російського вторгнення (змішане навчання, повітряні тривоги, вимкнення світла);
  • лише 3% учителів зазначили, що навантаження зменшилося.

Діаграма професійне вигорання

Серед нагальних потреб, які є у вчителів, основною є психологічно-методична підтримка (учителі потребують знань, які дозволять упоратися із ситуацією).

На другому й третьому місці серед потреб – матеріальна та технічна підтримка.

Під час офлайн-навчання вчителі найчастіше стикаються з неможливістю повноцінного проведення уроків через повітряні тривоги та вимкнення світла — наразі ці проблеми актуальні для 85% опитаних.

Також під час  уроків офлайн виникають потреби матеріального характеру — забезпечення комфортного перебування в навчальному закладі: наявність постійного опалення, водопостачання, обладнання та матеріалів, необхідних для уроків.

Реалізуючи навчальний процес онлайн, вчителі відчувають потребу в технічних і практичних аспектах — допомоги безпосередньо з проведенням уроків онлайн і втіленням у життя методичних рекомендацій. На відсутність інтернету під час навчального процесу скаржиться 71% освітян.

Методичне забезпечення, яке, за словами організаторів дослідження, було на чільних позиціях до повномасштабної війни, перемістилося в кінець списку потреб.

Основні потреби вчителів

Також опитані вчителі зазначили, що потребують таких знань:

  • 46% – про роботу в екстрених ситуаціях;
  • 37% – як упоратися зі стресом;
  • 29% – як виявити ознаки стресу;
  • 18% – як вирішувати конфліктні ситуації.

Яких знань потребують учителі

“Сподіваюся, що результати цього дослідження стануть базисом для якісних змін і реформ освіти. … Зараз може здаватися, що освіта не на часі, що освітні питання можна відкласти. Ми впевнені, що відкладати їх не можна. … Переконані, що освіта — це наше завтра, так само, як ЗСУ — наше сьогодні”, — прокоментувала Тетяна Коврига, директорка ГО Go Global.

Читайте також: ““Не як тебе звати, а звідки ти” – дослідження про проблеми адаптації дітей ВПО в нових школах”.

Слава Україні!

Героям слава!

Переможемо!

Фото: титульне – AllaSerebrina, Depositphotos, у тексті – організатори дослідження


Обговорення