Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

25 Серпня 2023

“Потрібно подивитися і на оновлення стандартів та програм через призму війни й післявоєнного періоду”: Лілія Гриневич про перезавантаження НУШ

На Серпневій конференції міністерка освіти і науки України 2016–2019 років, авторка та натхненниця реформи НУШ Лілія Гриневич запропонувала переглянути освітні стандарти та програми, зважаючи на війну та післявоєнний період.

“Наприклад, ми маємо переглянути питання україноцентричності і глобального контексту в змісті освіти. Тому що щодо україноцентричних питань історії, географії, літератури, мистецтва, мови із війною в нас змінюється оптика.

Найстрашніше, що цей жахливий урок геноциду проти українського народу ми повинні запам’ятати й зафіксувати в наших програмах. Це питання української ідентичності й того, щоб історичний маятник ніколи знову не відвернувся в інший бік”, – наголосила Гриневич.

Також у контексті перезавантаження реформи вона зауважила на необхідності:

  • компетентнісного підходу;
  • посилення STEM-освіти;
  • перегляді Державного стандарту базової освіти в частині природничих предметів;
  • важливості громадянської компетентності;
  • упровадженні соціально-емоційного навчання (життєва стійкість, наскрізні вміння);
  • окремому навчальному плані для учнів, що перебувають за кордоном.

Анастасія Онатій, авторка підручників з української мови для НУШ, кандидатка філологічних наук, також додала, що в реформі НУШ важливими є прогресивні підходи вчителів до навчання.

На її думку, педагогам варто більше пояснювати зміст Держстандарту для кожної галузі, щоби вони могли обирати правильні траєкторії та матеріали.

Якщо вчителі зможуть якісно оцінювати матеріали відповідно до того, що є в Держстандарті, то вони робитимуть якісний вибір. Варто розуміти, що підручники не обирають методисти чи бібліотекарі. Який підручник обере вчитель, такий і отримає”, – додала Онатій.

Також вона зауважила, що вчителям потрібна спільнота взаємопідтримки, допомога із чинними інструментами оцінювання результатів НУШ, підтримка академічної свободи й заохочення до створення власних програм та матеріалів.

Фото: МОН


Обговорення