Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

1 Травня 2024

““ПОВІР” – це про безумовну віру в кожну дитину”: в Україні стартує пілотування платформи для подолання освітніх втрат і розривів

З 1 травня 2024 року в Україні стартує пілотування освітньої онлайн-платформи “ПОВІР” (назва – акронім від Подолання Освітніх Втрат I Розривів) для підтримки учнів і учениць, які зіткнулися з викликами у навчанні.

Про це під час презентації платформи й результатів дослідження ДоСЕН розповів голова Ради ГО “ЕдКемп Україна” й член Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України Олександр Елькін.

Перейти на платформу “ПОВІР” можна тут.

Олександр Елькін зазначив, що через життєві обставини, у яких зараз опинилися українські діти, мотивація вчитися й дізнаватися щось нове губиться серед інших викликів. Однак, на його думку, дорослі мають усвідомлювати, що час дитинства обмежений.

“Тому маємо стояти на сторожі щастя і мрій наших дітей. Ми віримо в їхній успіх, і найголовніше – завдяки платформі “ПОВІР” допомагаємо повірити українським ученицям і учням у власні сили, у здатність долати виклики, удосконалюватися та досягати успіху”, – наголосив він.

“ПОВІР” – це безплатна платформа, де учні середніх і старших класів зможуть навчатися за підтримки педагогів, які пройшли спеціальну підготовку. Взаємодія відбуватиметься в безпечному, дружньому й гейміфікованому онлайн-просторі, з увагою до унікальних потреб кожної дитини та розвитку її академічних і життєвих навичок.

Як розповів керівник Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин, пілотування проєкту триватиме до кінця 2024 року й охопить 2 000 школярів і школярок із 7, 9 і 11 класів закладів освіти України.

На цьому етапі в учнів і учениць буде можливість “підтягнути” три шкільні дисципліни:

  • математику;
  • українську мову;
  • англійську мову.

“На жаль, повномасштабне вторгнення додало освітніх розривів до вже наявних, зокрема, у якості освіти у містах і селах. За цей час у нас додалися, наприклад, діти ВПО, діти, які навчаються в українській системі освіти на постраждалих територіях. Якщо освітні розриви стосуються категорій дітей, то освітні втрати індивідуальні й свідчать про те, що втратила кожна конкретна дитина у порівнянні з ідеальною собою. Подолати ці втрати й розриви найкраще допоможуть мотивовані, свідомі учні та учениці, які готові працювати на результат”, – додав Сергій Колебошин.

У 2024 році проєкт буде націлений на подолання освітніх втрат і розривів у найбільш вразливих категорій учнів і учениць. Зокрема, йдеться про дітей:

  • з родин внутрішньо переміщених осіб;
  • які знаходяться на деокупованих територіях або таких, де велися / ведуться бойові дії;
  • які виїхали з України через війну;
  • які мають інвалідність;
  • захисників і захисниць України;
  • у яких хтось із рідних загинув через війну;
  • які перебувають на стаціонарному лікуванні або отримують реабілітаційну допомогу;
  • сиріт і тих, які позбавлені батьківського піклування;
  • які мешкають у селищах / селах / поселеннях і потребують підтримки;
  • які мешкають у містах / обласних центрах і потребують підтримки.

Сергій Колебошин додав, що магістральна ідея впровадження системи “ПОВІР” полягає в тому, що всі діти без винятку здатні подолати освітні втрати.

“У назві зашитий стійкісноорієнтований підхід, який говорить: “У людини є всі ресурси для подолання навіть дуже складних викликів”. Українці й українки доводять це щодня. “ПОВІР” – це про безумовну віру в кожну дитину”, – додав Сергій Колебошин.

Модель навчання на платформі поєднуватиме “спринти” й “марафони”.

  • Обравши “Спринт”, діти отримають швидку допомогу з поточними викликами, як-от домашнє завдання чи підготовка до контрольних, а після перших успіхів, за бажанням, зможуть зануритися в глибшу роботу в одному з трьох предметів, націлену вже на подолання втрат у навчанні.
  • “Марафон” передбачатиме серію зустрічей з учителем (до 10 зустрічей по 60 хвилин) в індивідуальному або груповому (до 6 осіб) форматі.

Навчання на платформі відбуватиметься за допомогою гейміфікації. Учні й учениці зможуть встановлювати рекорди, долаючи різні виклики. За це вони отримуватимуть відзнаки та накопичують віркоїни (своєрідну валюту “ПОВІР”). Віркоїни потім можна буде обміняти на брендовані подарунки або задонатити тим, хто потребує підтримки під час війни.

За словами Сергія Колебошина, допомагатимуть школярам і школяркам долати освітні втрати 90 тренерів / тренерок і СЕН-педагогів, яких підтримуватимуть 15 методистів і методисток проєкту.

Як зазначив директор із питань освіти й навичок OECD і засновник дослідження PISA Андреас Шляйхер, згідно з даними міжнародних досліджень, учні, працюючи з педагогами, які їх підтримують і розуміють, у чому кожна окрема дитина може вдосконалюватися, показують кращі академічні результати. Саме тому, на його думку, важливо, що в проєкті “ПОВІР” зробили наголос на особистих взаєминах учня й учителя.

“Навчання – це про взаємини. Учнівство будує свої взаємини з вчителями й вчительками, з якими вони навчаються. Відомо й доведено, що учнівство навчається краще в тих класах, і з тими вчителями й вчительками, яких вони люблять. […] Це не тільки про навчання в часи кризи, це також про майбутнє освіти”, – наголосив він.

Проєкт здійснюють у співпраці з громадською організацією “Смарт освіта“, консультативною радою з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України, МОН, УІРО, УЦОЯО та за за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.

Читайте також: “”Сучасні вчителі – не лише носії та передавачі знань”: говоримо з українськими педагогами про їхні сильні та слабкі сторони”.

Титульне фото й інфографіка в тексті: скриншоти з онлайн-презентації


Обговорення