Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

12 Грудня 2023

Проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання до 2030 року вже пройшов обговорення та погодження – Оксен Лісовий

У кінці грудня Уряд України має підписати Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання до 2030 року МОН.

Про це повідомив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий під час підсумкового засідання Ради безбар’єрності, яке відбулося 11 грудня 2023 року.

Проєкт, розроблений МОН, є частиною Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору до 2030 року, яка спрямована на формування:

  • фізичної;
  • інформаційної;
  • цифрової;
  • соціальної;
  • громадянської;
  • економічної;
  • освітньої

безбар’єрності для всіх груп населення, що особливо актуально в умовах повномасштабної війни.

За інформацією МОН, “дорожня карта для створення рівних умов доступу у сфері освіти для кожного” передбачатиме:

  • затвердження Плану заходів із реалізації Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання;
  • розширення функції та взаємодії інклюзивно-ресурсних центрів із закладами дошкільної, загальної середньої освіти, закладами професійної і вищої освіти;
  • відновлення пошкоджених і зруйнованих інклюзивно-ресурсних центрів;
  • збільшення кількості освітніх центрів “Школа супергероїв”;
  • роботу над проєктом Закону України “Про освіту дорослих” задля його ухвалення;
  • видання підручників для 7 класу НУШ, 11 класу (історична галузь), а також посібників шрифтом Брайля;
  • забезпечення придбання 500 шкільних автобусів;
  • збільшення учнівського контингенту Міжнародної української школи (МУШ);
  • залучення українських шкіл, які здійснюють освітній процес за кордоном, до співпраці з МУШ;
  • розроблення окремих курсів для учнів із порушеннями слуху, а також звукозаписів із докладним описом того, що відбувається у відео, для учнів із порушеннями зору;
  • забезпечення будівництва капітальних захисних споруд у ЗЗСО;
  • запуск пілоту “Точки дотику” і навчання дорослих людей, які повністю втратили зір внаслідок війни.

Читайте також: “Не дитина має прилаштовуватися до шкільних умов, а школа має створити умови, необхідні для дитини”: які зміни чекають на інклюзивне навчання в Україні”.

Титульне фото: Офіс першої леді Олени Зеленської


Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.