Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

10 Лютого 2021

Що змінюється в роботі дитсадків – дивіться оновлене положення

Опублікували змінене положення про заклад дошкільної освіти, яке затвердив уряд 27 січня.

Про зміни у положенні повідомили на сайті МОН.

Оновлений документ визначає процедури переведення та відрахування з закладу дошкільної освіти, зокрема у випадках, коли органами опіки та піклування або судом визначено місце проживання дитини з одним із батьків.

У положенні доповнено перелік категорій дітей, які мають право на першочергове зарахування до державних (комунальних) закладів дошкільної освіти. Першочергово зараховуються зокрема діти, які:

  • проживають на території обслуговування державного, комунального закладу дошкільної освіти (у разі встановлення території засновником закладу);
  • є рідними (усиновленими) братами або сестрами дітей, які вже здобувають дошкільну освіту в цьому ж дитсадку;
  • є дітьми працівників цього ж дитсадка;
  • належать до категорій дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями;
  • належать до категорій дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані під опіку, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім’ю, а також усиновлених дітей (якщо батьки дитини не зберігають таємницю усиновлення);
  • перебувають у складних життєвих обставинах та знаходяться на обліку в службах у справах дітей;
  • є внутрішньо переміщеними особами або мають статус дитини, яка постраждала від воєнних дій і збройних конфліктів.

Оновлене положення також конкретизує процедуру зарахування дітей до інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти. У разі зарахування дітей з особливими освітніми потребами в дитсадку обов’язково утворюється інклюзивна або спеціальна група. У такому разі до заяви про зарахування дитини до дитсадка додають висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Відповідно до засад реалізації принципів державної політики цифрового розвитку, зокрема принципу адміністративного спрощення, передбачено можливість впровадження в закладах дошкільної освіти електронних систем взаємодії. Документ також окреслює засади управління закладом дошкільної освіти, зокрема повноваження керівника та педагогічної ради.

Положення визначає особливості структури та організації діяльності закладів та освітнього процесу, а також фінансово-господарської діяльності закладів дошкільної освіти. Завдяки проведенню документа у відповідність до закону, в ньому визначено право надавати платні освітні та інші послуги, а також заборону приватизації чи використання не за освітнім призначенням об’єктів та майна державних і комунальних закладів дошкільної освіти, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов’язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням його учасників.

З положенням повністю можна ознайомитись за цим посиланням або у цьому документі:

60212ac7161e4621916130

Завантажити документ

Нагадаємо, затвердили новий Базовий компонент дошкільної освіти.

Читайте також “Новий Базовий компонент дошкільної освіти – що він пропонує і як пов’язаний із НУШ”

Фото: автор – LenaNester, Depositphotos


Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.