Напишіть нам

Всі теми

12 Січня 2021

Скільки має тривати дистанційний урок – роз’яснення МОН

У Міністерстві освіти і науки пояснили, що дистанційний урок має мати однакову тривалість з очними заняттями.

Відповідні роз’яснення з’явились на сайті міністерства, подаємо його нижче.

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який діє з 1 січня 2021 року, передбачає вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами.

Так, обмежено час безперервної роботи з технічними засобами навчання:

  • для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин;
  • для учнів 2–4 класів – не більше 15 хвилин;
  • для учнів 5–7 класів – не більше 20 хвилин;
  • для учнів 8–9 класів – 20–25 хвилин;
  • для учнів 10–11 (12) класів на 1-й годині занять – до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин;
  • у разі здвоєних навчальних занять для учнів 10-11 (12) класів – не більше 25–30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.

Отже, тривалість навчальних занять, визначена законом “Про повну загальну середню освіту”, зберігається:

  • 35 хвилин для 1 класу;
  • 40 хвилин для 2-4 класів;
  • 45 хвилин для 5-12 класів.

Обмежується лише час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.

Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час учитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо.

Решту часу навчального заняття – 25 хвилин – вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера. Учні можуть виконувати вправи в робочому зошиті, працювати з текстом і завданнями в підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції (для обговорення виконаних завдань, рефлексії, роботи з електронною освітньою платформою тощо).

Санітарний регламент передбачає, що під час роботи з технічними засобами навчання треба обов’язково проведити вправи з рухової активності та гімнастики для очей.

Важливо також, що не кожне навчальне заняття обов’язково проводиться з використанням синхронного режиму взаємодії вчителя та учнів. Школа може скласти розклад занять, згідно з яким деякі заняття відбуваються лише асинхронно. Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, має організовуватися в синхронному режимі.

Водночас, рівномірність розподілу цього часу між різними навчальними предметами і доцільність чергування занять із використанням синхронного та асинхронного режимів забезпечує керівник закладу освіти.

Нагадаємо, уряд посилив карантинні обмеження з 8 до 24 січня включно. У МОН пояснили, що в цей час школи можуть працювати дистанційно або піти на канікули.

Також київський освітній департамент зробив чеклист, як змінюється робота адміністрацій шкіл під час посиленого карантину в січні.

Фото: автор – stetsik, Depositphotos


Обговорення