1 887
0
У більшості садочків, що знаходяться в сільській місцевості та в малокомплектних школах немає посади практичного психолога.
Про це йдеться в довідці Державної служби якості освіти.
На думку ДСЯО, під час воєнного стану це не дає можливості надавати кваліфіковану психологічну допомогу та підтримку учасникам освітнього процесу, які цього потребують.
Натомість у 72 % шкіл, які досліджувалися*, психологи працюють за основним місцем роботи й лише у 10 % посада психолога вакантна. У 41 % садочків працюють психологи, а 13 % ЗДО в пошуках фахівця.
У значної кількості закладів освіти, охоплених вивченням, посади практичних психологів взагалі не передбачені штатним розписом. Це 12 % ЗЗСО і 40 % ЗДО. З них 77,5 % закладів знаходяться в сільській місцевості.
Якщо психологів немає, їхні завдання переймають педагогічні працівники. За результатами анкетування, у Києві всі педагоги садочків та 90 % учителів шкіл володіють прийомами першої психологічної допомоги та емоційної підтримки.
Проте лише 59 % батьків учнів шкіл повідомили, що можуть отримати в закладі освіти психологічну допомогу та емоційну підтримку, 9 % батьків учнів указали, що не мають такої можливості й 32 % не володіють такою інформацією.
Аналогічна ситуація й у закладах дошкільної освіти. Так, керівники 84 % ЗДО зазначають, що в закладі освіти створено умови для психологічного супроводу та підтримки педагогічними працівниками дітей та їхніх батьків. Однак результати анкетування показали, що лише 58 % батьків знають, що можуть отримати таку допомогу, а 34 % респондентів про це взагалі нічого не відомо.
Служба радить завершити формування команд закладів освіті: поширити інформацію про наявні вакантні посади практичних психологів, а також посилити співпрацю з центрами зайнятості.
Ще ДСЯО рекомендує спонукати практичних психологів до використання дистанційних та електронних технологій для діагностичної та корекційно- розвиткової роботи, а на сайтах закладів освіти розміщувати та оновлювати інформацію про розклад онлайн-зустрічей із практичними психологами.
* Під час вивчення:
У дистанційному зборі даних з використанням інформаційно-аналітичної системи EvaluEd взяли участь 4 697 керівників ЗЗСО (33,5% ЗЗСО від їх загальної кількості).
У територіальних громадах, де вивчалося питання, освітню діяльність здійснюють 4 588 закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти комунальної форми власності, що становить 15% від загальної кількості закладів освіти в Україні (за статистичними даними, розміщеними на офіційному вебсайті Інституту освітньої аналітики), з них 1 975 (43%) – ЗДО, 2 316 (50%) – ЗЗСО, 300 (7%) – ЗПО.
Загальна кількість здобувачів освіти в закладах освіти комунальної форми власності територіальних громад, де вивчалося питання, складає 1 247 852 особи (з них: 213 220 (17%) – у ЗДО, 868 051 (70%) – ЗЗСО, 166 581 (13%) – ЗПО), що становить майже 20% від загальної кількості здобувачів освіти в Україні (за статистичними даними, розміщеними на офіційному вебсайті Інституту освітньої аналітики).
Слава Україні!
Героям слава!
Переможемо!
Фото: автор – AndrewLozovyi, Depositphotos
Обговорення