Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

31 Березня 2023

У чому особливості “стійких учнів”: аналіз результатів PISA-2018 для України

В Українському центрі оцінювання якості освіти продовжують аналізувати дані PISA-2018 і пропонують ознайомитися з черговим випуском “PISA-2018. Україна у центрі уваги”.

Про це УЦОЯО повідомляє на своєму сайті.

Завантажити випуск можна за посиланням.

У цьому числі йдеться про стійке учнівство, тобто тих 15-річних підлітків, які попри несприятливі соціально-економічні передумови досягають високих результатів у навчанні.

Із випуску, як зазначають аналітики УЦОЯО, читачі дізнаються про таке:

  • в Україні в 14 випадках зі 100 успішність учнів / учениць із читання пов’язана з їхнім соціально-економічним статусом, що досить близько до середнього по країнах ОЕСР (Організація економічного співробітництва та розвитку);
  • у середньому 12% українського учнівства є стійким на національному рівні, тобто це ті 25% учнів та учениць із найнижчим рівнем соціально-економічного статусу, які отримали результати на рівні 25% найсильнішого учнівства країни;
  • стійке учнівство в Україні має на 4% більшу підтримку з боку батьків, ніж нестійке;
  • у закладах освіти України, де панує позитивний дисциплінарний клімат, стійкого учнівства на 3% більше, ніж в інших закладах, а де є здорова конкуренція і співпраця – на 4% більше;
  • стійке учнівство отримує від читання задоволення, демонструє позитивне ставлення до навчання та цілеспрямованість;
  • стійке учнівство, на відміну від нестійкого, здатне досягти академічних успіхів, є більш соціально та емоційно адаптивним: різниця між стійкими та нестійкими учнями / ученицями, чий добробут кращий, становить майже 5%.

Невдовзі команда PISA в Україні отримає базу даних циклу дослідження 2022 року й розпочне роботу над її аналізом для підготовки національного звіту. Оприлюднення міжнародного й національного звітів за результатами PISA-2022 заплановано на грудень 2023 року.

Читайте також: “95% підлітків вірять у перемогу України, 68% – цінують зусилля вчителів – опитування”.

Зображення: Український центр оцінювання якості освіти


Обговорення